El programa La Marató de TV3 d'aquest any estarà dedicat a les lesions cerebrals adquirides i a les lesions de la medul·la i està previst organitzar més de 3.000 conferències divulgatives en escoles i una campanya informativa i publicitària entre la població.

Segons fonts de la cadena autonòmica, més de 350 professionals de la salut participaran en la divulgació i difusió d'aquest tipus de malalties.

L'objectiu d'aquest programa solidari, que enguany conduirà el periodista Albert Om, és recaptar diners per impulsar la investigació sobre aquestes lesions, principalment traumàtiques, i poder trobar tractaments eficaços que millorin la qualitat de vida dels malalts. Aquest tipus de lesions provoquen greus discapacitats funcionals i cognitives que condicionen la vida dels malalts.

Amb la finalitat de transmetre la sensació d'immobilitat que pateixen aquests pacients, la imatge de la campanya publicitària és la d'una persona atrapada en un bloc de formigó. Per al director de mercadotècnia de TV3, Carles Checa, "el bloc de formigó transmet de manera potent la sensació d'immobilitat i el conjunt amb el personatge conforma una imatge equilibrada i atractiva". La campanya gràfica adoptarà diversos suports, des de cartells fins a díptics informatius i banderoles.

La Marató se celebrarà el 19 de desembre, encara que els dies previs diverses entitats organitzaran actes per recaptar fons en diversos pobles catalans.

L'edició d'aquest any estrena seu telefònica a la Fira de Barcelona, que es convertirà en el nou centre d'operacions on es processaran i verificaran els donatius. Aquest emplaçament substitueix el que fins ara s'utilitzava, el Palau Sant Jordi de Barcelona.