El Govern espanyol ha aprovat el reial decret per regular la publicitat audiovisual de les apostes en línia i jocs d'atzar, que prohibeix els anuncis fora de l'horari de la una a les cinc de la matinada i preveu multes per als operadors de fins a un milió d'euros i la suspensió de l'activitat empresarial.

Aquestes són algunes de les premisses d'un decret, que segons va assenyalar ahir el ministre de Consum, Alberto Garzón, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, «posa fi a la llei de la selva» que ha regit el sector de la publicitat audiovisual dels operadors del joc fins ara. La normativa no prohibeix, però, ni els anuncis de Loteries de l'Estat ni els d'entitats socials com l'ONCE, encara que sí condiciona els seus missatges.

La publicitat en premsa escrita no especialitzada només està permesa en aquells casos en què l'edició és exclusivament autonòmica i la norma autonòmica no ho impedeix. La norma també preveu que els clubs esportius no podran exhibir publicitat d'operadors del joc en les seves equipacions, igual que tampoc ho podran promocionar les persones «famoses».