Proa, la Federació de Productors Audiovisuals, reclama al Govern i als partits un augment dels pressupostos de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per continuar sent competitius en un mercat cada cop més global. En concret, consideren que la partida hauria d’augmentar uns 100 milions d’euros, dels quals «almenys 70 haurien d’anar a parar a la creació de continguts», segons assegura el president, Jordi B. Oliva.

Des del 2010, l’aportació pública a la CCMA ha disminuït un 30% fins a arribar als 243 milions d’euros el 2022. Aquesta reculada ha suposat que la inversió en producció externa hagi caigut un 68%, passant dels 149 milions d’euros de fa 12 anys als 47 milions del 2021.

«Per nosaltres, la CCMA hauria de ser una de les potes principals del motor del país, i no ho ha estat», lamenta Oliva que, tot i això, afirma que «el nou rumb de TV- 3 (amb la nova direcció) obre una oportunitat única per recuperar una època daurada a l’audiovisual català» afegeix.