«The Idol», una falsa faula sobre la fama en la indústria musical

La sèrie, estrenada el passat dilluns per HBO Max, està protagonitzada per l’actriu Lily-Rose Depp i el famós cantant Abel «The Weeknd»

Una imatge promocional de la sèrie «The Idol».  | HBO MAX

Una imatge promocional de la sèrie «The Idol». | HBO MAX / Nerea González/efe. madrid

Nerea González/efe. madrid

La sèrie The Idol, l’aterratge d’Abel «The Weeknd» Tesfaye a la televisió, ve anunciat com el relat més sòrdid vist fins avui sobre la indústria musical. Però més enllà del seu contingut per a gent gran, és més aviat una faula sobre el costat més fosc de la fama, segons el repartiment. «Els posem al cim del món i després els llencem, així, tan fàcilment. Gairebé sembla que ens causa plaer», explica l’actriu Lily-Rose Depp, encarregada de donar vida a Jocelyn, l’estrella del pop que protagonitza la trama. Filla del també actor Johnny Depp i de la cantant francesa Vanessa Paradis, l’actriu de 24 anys sap bé el que és bregar amb la fama des del començament de la seva vida, encara que The Idol -cocreada per Tesfaye (The Weeknd), Sam Levinson (Euphoria) i Amy Seimetz porta a l’extrem la pressió de la celebritat.

Per a Troye Sivan, estrella de la música i part també del repartiment de The Idol amb el que és el seu primer paper a la televisió, la fama és una cosa que fàcilment et puja al capdavant. «Crec que pot treure a la llum molta foscor en la gent i crec que és una cosa que la sèrie explora. Per mi, estant a la indústria de la música com el meu treball real, sento que vaig tenir moments on veia coses i estava com ‘oh, reconec aquesta emoció o aquest tret de caràcter’», detalla. Tot i això, el cantant de 27 anys assegura mai ha estat testimoni de coses tan «de bojos» com les que aborda The Idol i considera que el seu camí cap a la fama ha estat un viatge «gradual». «Mai vaig tenir cap mena de moment de la nit al dia on la meva vida canviés en un dia».

La sèrie, que va arribar a la plataforma HBO Max aquest passat dilluns, ha estat precedida de nombroses polèmiques pel seu contingut explícit, els canvis de direcció creativa i els rumors d’ambient tòxic al rodatge, una cosa que l’equip va rebutjar de ple en la gran estrena de gala dels dos primers capítols, que va tenir lloc fa dues setmanes a la 76 edició del Festival de Cannes.