A la televisió espanyola hem vist concursos de talents de gairebé tot: de música (OT, La Voz, El número 1), ball (Fama), cuina (Masterchef), moda (Maestros de la costura), drag queens (Drag Race Espanya), decoració (Masters de la reforma...). Sense comptar els disponibles a les plataformes (de pastissers superprofessionals o desastrosos, de pastissos que semblen objectes reals, de maquillatge i fins i tot de perruqueria canina). Però d’aquí poc tindrem dos nous formats autòctons: un d’artistes de la manicura a TV3 i un altre de perruquers dels productors de Masterchef.
La cura de les ungles és un sector en auge, així que ara tindrà el seu propi talent show. «Hi ha un munt de comptes a TikTok i Instragram sobre el tema, amb milers de seguidors i comentaris, així que el programa està molt pensat per a la gent jove», explica Guillem Sans, productor executiu d’Èpic nails, que arribarà a la nova plataforma de TV3 durant el primer trimestre del proper any.
El programa ja té elegits els seus jutges. Seran Debora Figueras, referent del món del nail art i famosa per haver fet les ungles a artistes com Rosalía, que mai decep amb els seus dissenys, La Zowi i la model Cindy Kimberly; i Joan Liaño, concursant de la primera temporada del concurs Eufòria i manicurista. El presentador serà una cara coneguda de TV3, que encara mantenen en secret.
El guanyador, que sortirà elegit entre vuit concursants, s’embutxacarà 15.000 euros. La competició estarà composta de sis episodis de 25 minuts i a la final, a la qual arribaran tres dels aspirants a convertir-se en el millor artista de les ungles de Catalunya, se sumaran al jurat una parella d’influencers. El càsting estarà obert fins al proper 5 d’octubre.
La productora que més sap de talents a Espanya, Shine Iberia (Masterchef, Maestros de la costura), s’ha fixat ara en la perruqueria per desenvolupar HairStyle, que té previst llançar pròximament a TV3. «El món de la perruqueria és molt interessant i té uns personatges ideals per fer un talent. És una temàtica que no s’ha tocat i que pot viatjar a nivell internacional, com aquesta primera temporada que hem fet cinc versions: Espanya, Itàlia, Mèxic, Brasil i els Estats Units», assenyala Macarena Rey, CEO de la productora espanyola.
Com a estrella del sector encarregat de valorar els concursants (perruquers professionals) tenen l’estilista italià Rossano Ferretti, que als seus salons repartits pel món ha pentinat celebrities com Reese Witherspoon, Dakota Johnson o Kate Middleton. El premi serà aquí una perruqueria pròpia completament equipada, valorada en 150.000 euros.
Segons Rey, el més difícil d’un format com el talent no és trobar noves idees. «Nous conceptes sempre hi ha, el que tenim és aconseguir que el client ens els compri. Aquí hi ha el repte», afirma.