Després d'uns anys en els quals la Generalitat havia impulsat l'inici o la finalització de projectes viaris importants i imprescindibles per a les comarques gironines (Maçanet-Santa Cristina, Palafrugell, Palamós, Eix Vic-Olot i Figueres-Roses, entre d'altres) sembla que s'ha posat el fre a noves inversions. El 38% del pressupostat per a l'any vinent són obres ja iniciades, bé partides no executades, projectes dividits en diverses fases o treballs que s'han encarit. Dels 367 milions, 45,5 van destinats a una infraestuctura ja executada -el desdoblament entre Palafrugell i Palamós- i serveixen per pagar el peatge a l'ombra. No es pot considerar com una inversió pura. L'Eix Vic-Olot, ja en la seva recta final, s'emporta la segona gran partida, amb 41,3 milions d'euros, seguit per la dessaladora de Tordera (28,8 milions), que dóna servei tant a la Selva com al Maresme, i la finalització de les obres de l'antic Santa Caterina per convertir-lo en seu de la Generalitat.

Són, globalment, uns pressupostos sense grans novetats, fins i tot en la distribució territorial. Barcelona i l'àrea metropolitana s'emporten més del 50% de les inversions, en un percentatge gairebé calcat al d'enguany. No hi ha tampoc una gran aposta per a una infraestructura cada cop més necessària per atendre la mobilitat dels ciutadans com la ferroviària. Malgrat tot, la Generalitat s'endeutarà fins quasi al límit per atendre les necessitats inversores. No es pot pas dir que amb les previsions per a l'any vinent, les comarques gironines facin un salt de qualitat, com tampoc no el faran amb els encara més garrepes pressupostos de l'Estat, que mantenen en el quasi total oblit el desdoblament de la N-II. Ja només faltava que el Departament de Medi Ambient de la Generalitat s'oposés a l'única novetat inversora del Govern central per a ?l'any vinent: posar el fil a l'agulla per desdoblar la carretera entre Figueres i Llançà.