Quasi des que començaren a arrivar onades de turistes a la Costa Brava hem sentit sovint aquest crit d'alerta però, fins a l'actualitat, sempre era allò de que "la por guarda la vinya" i solia tenir pocs fonaments. Ara, amb la crisi econòmica global, la intranquil·litat torna a posar en guàrdia el sector turístic i molt especialment l'hostaleria en general, fins al punt que arriven a enfrontar-se públicament representants oficials i d'associacions empresarials, en uns moments que haurien de passejar-se de bracet, o estar reunits debatint com aturar aquest perill imminent, deixar de banda els seus diferents colors polítics, i mirar endavant.

Només haurien de tenir present que del llop ja quasi li poden veure des de les orelles fins a l'últim pèl del final de la cua, i entendre que ha arribat l'hora de treballar per atraure més visitants -que és el quid de la questió- i no mirar endarrera per avaluar qui ha fet més coses per promoure el turisme, qui n'ha fet menys, o qui no ha fet res de profit per atraure visitants.

Des de la nostra atalaia independent i neutral entenem que en aquests moments cada part hauria de presentar la seva proposta concreta i detallada de les activitats promocionals previstes per aquest any 2009, i si és possible també pel 2010, per parlar-ne seriosament, deixant de banda el què han fet fins ara els empresaris amb els seus diners per difondre la gastronomia gironina i els seus establiments d'allotjament, com han de fer, i no preocupar-se gaire del que han fet o no han fet prou bé els organismes oficials amb el diner públic i que tenen el deure d'esmerçar-lo de la manera més rendible possible.

Cal tenir molt clar que el turisme, com qualsevol altra activitat empresarial, no s'hauria d'utilitzar per organitzar actes per divulgar unes activitats i opinions, mitjançant la difusió que en faran els mitjans de comunicació, perquè això dóna dret a d'altres a comentar també les seves opinions i explicar la seva veritat, que sol ser ben diferent a la de l'organització de l'acte. Això no resol cap divergència; només serveix per donar a conèixer a tothom les seves desavinences, alhora que també magnifica i agreuja el problema, el qual naturalment queda sense solucionar-se.

A més, s'hauria d'acabar amb la promoció de "pamtomacada" (a Barcelona en diuen així), que es va fer a Madrid, com una activitat molt destacada del programa d'Accions de Màrqueting i Comunicació de Turisme de Catalunya, que es comenta a les pàgines 28, 29 i 30 de la seva Memòria de l'any 2007, notícia il·lustrada amb tres explícites fotografies en color.