Ses Majestats de l'Orient (la humanitat tendeix a fer reis a les grans figures: al principi del cristianisme, aquests senyors eren uns mags i prou) o el rabassut i barbut Pare Noel, tenen molta feina aquests dies. Joguines amunt i avall, de totes les grandàries i per totes les edats.

Mirin, un estudi de la Comunitat de Madrid sobre 106 joguines ens parla d'una realitat esfereïdora: el 42% d'aquestes joguines presenten irregularitats, siguin greus o només en l'etiquetatge. Gran part dels problemes es concentren en les joguines importades de la Xina. Mentre que Espanya és una potència en la producció de joguines, encara que no som conscients (mai hem sabut donar suport als nostres productes), molts consumidors compren joguines asiàtiques, i el pitjor del cas, a un preu tan baix que poden contenir elements perjudicials per als infants.

La seguretat dels infants és molt més important que la butxaca. Des dels anys 80, els productes made in China arriben a Europa, abans de Taiwan i ara del continent. Ja saben que el logo CE a la joguina és una bona seguretat per al consumidor, encara que de vegades els empresaris tenen mètodes per diluir-la amb les seves pràctiques de fabricació i muntatge a tot el món. Ara, quan comprovem que una part del boom de la Xina es recolza en condicions laborals irregulars, o en l'ús de productes d'inferior qualitat, hem de filar prim en allò que comprem per als nens i a qui ho comprem. Juguin amb els seus fills, facin d'indis o cowboys, però no facin l'indi en això.