La resposta a la pregunta parlamentària formulada pel diputat de CiU Jordi Xuclà és oficial del Govern. I, a més, cal admetre que és coherent amb l'estat actual del projecte: "Donada la diversa situació en la qual es troben els diferents trams en els quals es divideix l'actuació de referència (en servei, obres i en fase de redacció de projecte) en aquests moments resulta prematur fixar la data exacta en què aquest desdoblament estarà completament acabat", responia el Govern. Amb només vuit quilòmetres desdoblats, amb només tres quilòmetres nous adjudicats en els últims quatre anys i amb trams aturats després d'haver-se adjudicat és obvi que té més sentit la resposta del Govern central que la sorprenent previsió del subdelegat. El passat 9 d'agost, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, admetia en una entrevista a Diari de Girona que "Foment és conscient que la N-II és una vergonya per al Ministeri". I explicava que ell mateix havia marcat la línia al ministre José Blanco per fer creïble la voluntat política de desdoblar la N-II: "Ha de licitar ràpid Tordera-Maçanet, reactivar el tram Sils-Caldes, que està aturat i tornar a licitar aviat el Maçanet-Sils, que fa més d'un any que està aturat. I ha de licitar o començar tots els trams que hi ha fins la frontera francesa". La veritat, però, és que el Govern socialista continua marejant la perdiu mentre té aturat el projecte de desdoblament de la N-II. I no cal ser massa sagaç per preveure que, si en l'época de vaques grasses va tenir abandonada aquesta obra en els seus pressupostos anuals, ara quedarà aparcada "sine die". Mentrestant, 14 persones han perdut la vida aquest any en el tram gironí de la N-II, a més d'altres ferits greus. La culpa dels accidents no és l'estat de la carretera, però si estigués desdoblada s'haurien evitat la majoria dels sinistres.