En l'acte de presentació de la nova entitat promotora de congressos i convencions a Lloret de Mar tothom estava d'acord que era la població de la Costa Brava més coneguda arreu del món, i que té prou capacitat per allotjar esdeveniments importants d'aquest sector turístic. Tant si es tracta de congressos en què participin científics com que siguin convencions per reunir els concessionaris d'una determinada marca d'automòbils o d'altres productes. Els congressos solen ser més lúdics, mentre que a les convencions els participants solen anar més per feina.

Posar en moviment els engranatges que han de moure aquesta entitat no serà pas gaire fàcil, però les condicions semblen òptimes. Els empressaris i l'Ajuntament ja fa temps que treballen per aconseguir-ho i ara han fet un catàleg magnífic (75 pàgines) de tot el que ofereix la població i els seus entorns. Aquesta informació també està recollida en una memòria digital USB, que és una gran novetat, que està integrada en una targeta de visita de la nova entitat. Ja estan treballant de valent per atraure com més aviat millor reunions de metges d'una determinada especialitat mèdica o bé de fabricants o productors d'articles de gran consum que vulguin presentar-hi les seves novetats. Ells han sigut els primers a proclamar "Lloret de Mar, el punt de trobada a la Costa Brava".

Destaquen com a grans avantatges la proximitat amb Barcelona i la de l'aeroport de Girona i els nombrosos vols de Ryanair tot l'any, a ciutats importants d'Europa i també d'Espanya. L'organització d'aquests tipus d'esdeveniments ja ha canviat molt a l'estranger, mentre que aquí ara tot just comença a evolucionar. Per exemple, era molt important rebre l'encàrrec de gestionar tot el tema de l'allotjament per als participants, però ara la majoria ho fan pel seu compte per Internet, i solen obtenir uns preus bonificants.

Aquest sector és conegut com a turisme de negocis, però pel que vam poder copsar a Lloret han vist que els convé millorar la seva oferta turística de platja, i ampliar-la amb nous atractius per aconseguir que tot el que facin es converteixi en el "negoci del turisme", que doni vida a la població, s'apugi el nivell de l'afluència turística, que les seves empreses puguin continuar oferint qualitat i bon servei, i que tothom que hi treballi en gaudeixi en la part que li correspongui, bé sigui augmentant els beneficis empresarials o amb una millora de les remuneracions salarials; les dues coses van totalment lligades.

Ben cert que és tot un repte però creiem que se'n sortiran molt bé i que la inauguració el pròxim any 2010 del nou Palau de Congressos Costa Brava i del Teatre Municipal - amb un total de 1.400 places- serà un esdeveniment que marcarà una fita memorable.