Lloret agraït és un dels títols amb què també es coneix La sardana d'en Taulina, escrita el 1881 per Josep Guitart i musicada per Narcís Frigola. La primera estrofa és una salutació a un tal Taulina: "Déu vos guard de mal, Taulina! / Benvingut en eixa terra! / Gràcies a tu, Lloret, prompte, / unit al món s'ha de veure."

Els elogis eren per a Francesc Taulina i Garriga, diputat pel partit liberal, banquer i navilier que, amb l'enginyer Teodoro Merly de Iturralde, havien constituït el 15 de gener de 1880 la societat Ferrocarriles Económicos de La Selva y Ampurdán (F.E.L.S.A.) per construir dues línies de tren, autoritzades per les Leyes especiales de 6 Agosto y 10 de Septiembre de 1880. La primera enllaçaria Blanes, Lloret, Tossa, Sant Feliu de Guíxols, Castell d'Aro, Llagostera, Cassà de la Selva i Girona. La segona connectaria Castell d'Aro, Palamós, Palafrugell, Torroella de Montgrí, l'Escala, Castelló d'Empúries i Figueres.

El lletrista ensabonava de valent el prohom: "Gràcies a tu lo vapor, / foradant los monts i penyes, / salvant barrancs i corrent-ne per camps, boscos i praderes, / demostrarà que no en va / lo Progrés el món governa, i que qui compta amb Taulina / és algo més que una aldea."

Era una premonició de l'actual Lloret dels Grans Horitzons?

Tot i que l'aventura no va reeixir, l'autor de la lletra era optimista: "Prompte l'aixada i el mall / trencaran ferros i pedres; / prompte naixerà la vida / de tan colossal projecte; / prompte el xiulet estrident, / arribant a nos aurelles, / ens dirà que / aqueixa vila / a la vida torna a néixer." El llepaculs continuava amb musiqueries: "I tot per tu, gran Taulina. / Tot t'ho deurà aqueixa terra; / que qui té carril té indústria / i amb la indústria té riquesa". Algú s'imagina el boom turístic de sol i platja en un Lloret infestat d'empreses químiques o tèxtils?

De l'arribada del tren no se'n tindran noves notícies fins l'any 1994 quan la Generalitat va aprovar una reserva del sòl en vuit quilòmetres per perllongar la via de Blanes a Lloret. Un regidor, que va dimitir, va impugnar la resolució. L'any 2003, el Tribunal Suprem anul·lava la traça del tren perquè la Generalitat havia envaït competències municipals. Ara, es presenta un projecte de tram tren entre Palafolls, Blanes i Lloret que seria lleuger, silenciós, integrat en el paisatge, sense efecte barrera en el territori, gran velocitat, mínim consum energètic i nul·la contaminacióÉ

Tot i que la proposta és una ganga, el Govern de la Generalitat no està per la feina. Sorgirà algun mecenes per recollir el guant? Ressuscitarà en Taulina?