ingú no podrà negar l'especial habilitat del Departament de Medi Ambient per provocar la polèmica. Ahir eren els Aiguamolls, ara el cap de Creus. Què hi farem! Coses de la vida! Per experiència pròpia sé que el cap de Creus, malgrat la pressió turística que pateix, és un indret força respectat pels seus visitants. És cert que, de vegades, en ple estiu, la corrua de vehicles aparcats prop del far és important. Però també que hi ha un intercanvi constant, perquè és un visitant prou serè -les corbes!- i de poques hores: un bany, un aperitiu o dinar, un passeig i prou. Impedir el transport privat pel Parc, posar barreres i fer un gran aparcament a S'Alqueria no faria més que provocar l'efecte crida, i augmentar escandalosament el nombre de vehicles amb gent convençuda de trobar plaça al dipòsit de cotxes. Si una zona conflictiva s'ha regulat amb èxit, per què tocar-la i malmetre-la?

En canvi, sí que caldria fer -ja seria hora!- el condicionament del Parc; crear i senyalitzar camins; subministrar informació adient en el far (el punt que hi ha ara és de l'Ajuntament); posar serveis apropiats i mantenir-los; aprofitar el "Club Med" per posar, entre d'altres coses, la seu del Parc; establir un servei de transport, no pas autobusos-llançadora, per a visitants i residents; buscar lloc i fer un aparcament abans del poble, no després. En definitiva, donar facilitats adequades -no traves- a tots els qui, per la raó que sigui, circulen per la zona. Amb eficàcia, però amb discreció, sense provocar la presència d'un turisme destructor. I sempre d'acord amb l'Ajuntament, que és el qui realment coneix la comarca, les seves necessitats i les seves possibilitats.