Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, el lobby europeu que promociona el vital Corredor Mediterrani ferroviari de mercaderies que ha d'unir el nord i el sud d'Europa, ha explicat el problema de l'incomprensible retard d'aquesta infraestructura amb una simple anècdota: el Govern espanyol ha donat prioritat al TGV Madrid-València perquè "València és la platja de Madrid". Aquesta és la resposta que va rebre Amorós quan negociava amb les altes autoritats espanyoles la necessitat de donar prioritat al Corredor Mediterrani. Una resposta que evoca els anys més casposos de la dictadura. I és que hi ha mentalitats que no canvien. Com es pot explicar que Madrid aposti pel corredor ferroviari que passa per Madrid i Saragossa, i travessa el Pirineu pel lloc més impracticable? Però el fet és que la regió econòmica que va de Múrcia a Lió és l'onzena del món i continua creixent a un ritme que aviat la farà saltar a la desena posició. Malgrat que un dels estats que l'administra la intenti ofegar. Segons Amorós, que va ser conseller delegat de Nissan, la crisi que patim té origen en la planificació d'infraestructures sense criteri de rendibilitat.