Reconeixem que és una gran incògnita. És ben cert que la majoria d'opinions són favorables que hi haurà un lleuger increment en la xifra de visitants que vindran a les comarques gironines, però tothom hi troba una possible causa perquè tot sigui a l'inrevés. És probable que enguany vinguin més turistes si es donen unes condicions favorables, per exemple: a) s'acaben aviat els conflictes bèl·lics al món àrab, on quasi ningú sap qui mana, ni quan ni com acabaran aquestes revoltes - o poden dir-ne el que vostès vulguin; b) arribaran més o menys passatgers a l'aeroport Girona Costa Brava si pot solucionar-se l'embolic que hi ha amb la base aèria de Ryanair aquí, que ja fa massa que dura.

Els uns sembla que no tenen cap pressa per arribar a un acord amb la companyia aèria, i als altres -els irlandesos- això els preocupa, però no tan com al sector turístic gironí, perque rebrà una forta patacada aquest any 2011 si tot plegat no acaba amb un acord raonable aviat, perquè afectarà també a la tardor i al pròxim hivern i no només a la temporada d'estiu. De moment ja ningú aconseguirà, de cap manera, recuperar els passatgers que no han vingut. Són molts vols els que s'han suprimit, mentre veiem, molt sorpresos, com altres ciutats espanyoles i europees en general fan molta promoció per atraure passatgers de Ryanair. A l'últim número de la seva revista hi ha 17 pàgines de promoció turística de la ciutat de Madrid i també vuit de Marsella; és per això que tenim la impressió que ningú els rebutja, sinó tot el contrari. A més, mentre que Ryanair va augmentar un 5% la xifra total de viatgers transportats el passat mes de gener, a l'aeroport de Girona va baixar un 30%.

La solució rau en una entesa ràpida entre representants de l'aeroport i la companyia irlandesa, i sobretot la gran influència que poden tenir-hi les empreses concessionàries de les prop de set mil places d'aparcaments, dels bars i restaurants de l'aeroport, de la botiga de venda de productes lliures d'impostos, etc. Aquests seran els més directament afectats, perquè només els turistes que viatgen en avió poden ser els seus clients. Per tant han de ser els primers interessats en que el moviment d'avions i passatgers no baixi de cap manera, sinó el contrari. Mentre que el comerç, l'hostaleria i altres empreses del sector turístic d'arreu de les comarques gironines sempre poden confiar que si no vénen en avió, els turistes arribaran en autobús, tren o vehicles particularsÉsi és que s'ha fet una bona promoció (?).