La continuïtat o no del Festival de Cap Roig era un dels interrogants que existien després de la fusió per absorció de Caixa Girona, tant per la política que adoptaria la Caixa com pel seu elevat pressupost en una època de retallades. Els dubtes es van començar a esvair quan el passat 6 d'abril, el dia que tota la cúpula de la Caixa es va desplaçar a Girona per constituir el consell assessor territorial, el director de Comunicació de l'entitat d'estalvi, Jaume Giró, va fer una contundent declaració d'intencions: "Volem que Cap Roig sigui el millor festival de música d'estiu a Europa". És complicat establir comparacions però el programa presentat ahir per a l'edició d'aquest estiu és d'un altíssim nivell. El cartell és per als paladars més refinats. Des de figures llegendàries com B.B. King i Tom Jones, fins a Sting, que suma una setzena de premis Grammy, passant pels estils musicals més diversos que representen Julio Iglesias, Raphael, Ana Belén, David Bisbal, Manel, Antònia Font, la dansa de Tamara Rojo o l'espectacle que presentarà La Fura dels Baus amb més de 200 persones sobre l'escenari. La Caixa, que es converteix en el patrocinador principal del festival, no només ha agafat amb entusiasme el relleu de Caixa Girona, sinó que ha instat els programadors a confeccionar un cartell de primera línia. Sumat al festival de Peralada, l'excel·lent programació del qual es va presentar fa uns dies, i a l'espera de conèixer el contingut d'altres festivals d'estiu, aquesta fantàstica oferta musical contribueix a prestigiar la Costa Brava i el conjunt de les comarques gironines. És una magnífica carta de presentacó per promocionar el territori i per atraure un turisme de qualitat.