Fa quatre anys ja ens vam trobar en una situació molt similar. Algun assessor polític -amb moltes llums, s'ha de reconèixer- va pensar que amb uns resultats mínims i amb moltes poblacions amb majories simples, es podria fer valer el seu suport a canvi d'exercir l'alcaldia per un, dos o tres anys. El resultat va ser que partits amb molt poca representació obtenien l'alcaldia durant un temps perquè aquesta era l'única manera que el més votat estigués al govern o era una forma de castigar candidats poc "populars" entre la resta de formacions. Alguns partits que no van voler entrar en aquest joc o que fins i tot en van ser víctimes el 2007, ara hi entren per aconseguir esgarrapar alguna cosa. I aquesta subhasta d'alcaldies -a veure qui en dóna més- és legal. Els mandats són de quatre anys i, com a tals, cada municipi necessita algú al capdavant durant aquest període. És necessari un projecte únic, si es vol bevent de moltes fonts. Els relleus d'alcaldia només s'haurien de produir quan la situació de govern és insostenible, quan el lideratge causa més problemes que solucions. Curiosament, quan això passa quasi mai hi ha un canvi d'alcalde.