El 3 de maig es va enlairar l'últim vol de Ryanair entre Girona-Madrid. Tenir una connexió aèria amb la capital de l'Estat ha sigut sempre una reivindicació de les comarques gironines, sobretot durant els molts anys que l'aeroport no tenia vols regulars. Dos dies després de la supressió d'aquell vol, es va celebrar un solemne acte de la societat civil gironina per reclamar un consorci públic per gestionar l'aeroport. El president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, va explicar que "ahir, Ferran Soriano -president de Spanair- em va confirmar personalment que podia dir en aquest acte que al setembre Spanair començarà a volar a Madrid des l'aeroport de Girona". Han passat quatre mesos i el més calent és a l'aigüera. Ni la Generalitat ni la companyia catalana saben quan entrarà en funcionament aquest vol, si és que hi entra algun dia. La resposta sempre és la mateixa: "Mantenim converses". De moment, una cosa està clara: el vol no s'enlairarà el mes de setembre. Spanair va posar dues condicions. Una que cap altra companyia oferís aquesta ruta, i l'altra la recepció d'ajuts per part de la Generalitat. La primera condició ja es compleix des que el 3 de maig Ryanair va suprimir la connexió. La segona, depèn de les negociacions entre Spanair i el Govern català, però és evident que la subvenció tampoc pot ser molt elevada per un sol vol. Tot plegat sembla més un pedaç per esmorteir la progressiva marxa de Ryanair que no pas un projecte sòlid. La primera pregunta que cal formular-se és si serà rendible un vol Girona-Madrid operat per Spanair. Les característiques de l'aerolínia catalana no són les mateixes que les de Ryanair, la qual oferia els bitllets a uns preus molt competitius; preus que, segur, no aplicarà Spanair. I, d'altra banda, és comprensible que la companyia presidida per Ferran Soriano no afronti amb gaire entusiasme aquesta connexió. Els seus objectius comercials no són potenciar l'aeroport de Girona. Ha quedat clar que és fals, en contra del que han vingut sostenint molts "savis", que amb la marxa de Ryanair hi hauria cua d'altres companyies per venir. Ni la catalana Spanair té interès a operar un vol amb elevada ocupació com és el Girona-Madrid.