05 de gener de 2012
05.01.2012
40 Años
40 Años
Editorial

Una bona iniciativa que desborda els seu promotors

«Pocs minuts després de la mitjanit d'ahir ja estaven esgotades les places hoteleres»

05.01.2012 | 12:41

La iniciativa Girona 10, impulsada per hotelers, restaurants, comerços i museus, amb la col·laboració de l'Ajuntament, ha desbordat els seus promotors. Pocs minuts després de la mitjanit d'ahir ja estaven esgotades les places hoteleres i la majoria de menús ofertats.

L'oferta d'un miler de places hoteleres i de més de vuit mil menús en restaurants gironins al mòdic preu de 10 euros va resultar tan insuficient que es va esgotar completament en un obrir i tancar d'ulls. Hi ha gent que assegura que deu minuts després de la mitjanit ja no va poder realitzar cap reserva. El col·lapse dels servidors i el fet que moltes persones no poguessin accedir a aquesta campanya va obrir ahir una allau de queixes expressades en xarxes socials, en diaris digitals i, sobretot, als mateixos organitzadors. Algunes dades són concloents: un restaurant va rebre 550 correus electrònics sol·licitant reserva i telefonades cada vint segons; la web de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial, principal impulsora de la iniciativa, va rebre ahir més de 15.000 visites quan la mitjana diària és d'unes vuit-centes; alguns restaurants va tenir el telèfon col·lapsat gran part del dia. "Sabem que ahir a mitjanit hi havia mil persones mirant de reservar 30 habitacions d'un hotel", va explicar Jesús Pastor, gerent dels hotelers gironins. Davant d'aquesta allau de reserves, el nombre de places es va elevar fins a 1.500. La iniciativa era engrescadora, però els seus promotors no havien calculat l'abast de la resposta. És allò de morir d'èxit. Malgrat que a primera hora del matí moltes persones que no havien pogut accedir a les reserves es queixaven de frau, tot apunta que l'únic problema ha estat l'excés de demanda. És d'esperar que una promoció interesant i simpàtica no es torni en contra dels seus impulsors. Vist l'èxit, ja es plantegen repetir-la. Potser caldrà estudiar-ho millor i cercar una altra fórmula, si és que això és possible, perquè la promoció suposi una captació de visitants que no freqüenten la ciutat de Girona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook