Des que Ryanair va trobar pista lliure, aprofitant la buidor de la terminal vella del Prat, és evident que les coses ja no tornaran a ser iguals a l'aeroport de Girona, independentment de l'abast dels acords amb la Generalitat i les institucions gironines. El trànsit de més de cinc milions de passatgers per les instal·lacions de Vilobí ja és història. No obstant, i després d'haver perdut un any per la manera de captenir-se del Govern català, el recent acord és favorable per a l'aeroport de Girona i per al sector turístic en general de les comarques gironines. Amb el que no es comptava, tot i que no ha resultat cap sorpresa, és amb un tancament tan immediat de les operacions de Spanair. La fallida de la companyia catalana obre un nou escenari a l'aeroport del Prat. Ryanair i Vueling no han trigat a espavilar-se. L'aposta de l'aerolínia irlandesa per créixer a Barcelona és clara després d'haver transportat l'any passat 3,5 milions de passatgers i haver-se situat en tercera posició per davant d'una altra compantyia de baix cost, Easyjet, amb més anys de presència a Barcelona. Els costos d'operar al Prat són més elevats, però no hi ha dubte que l'aeroport de Girona en pot sortir, d'alguna manera, perjudicat. El president de Ryanair, Michael O'Leary, va reafirmar la setmana passada la seva aposta per Girona. O'Leary no es caracteritza per marejar la perdiu. Més aviat el contrari: és clar i directe. Per tant, en principi cal creure'l. Manel Nadal, secretari de Mobilitat amb el tripartit i encarregat de negociar amb Ryanair, ha declarat a Diari de Girona que "a Ryanair sempre li ha interessat estar a Girona i els turistes que porta d'Anglaterra i Alemanya els interessa venir a la Costa Brava". Tant de bo.