a final dels anys 70, la ciutat dels gratacels passava un mal tràngol: una crisi financera de cavall (els sona?). Era una època en què Nova York registrava uns índexs de criminalitat molt alts i, al revés, tenia la moral per terra (els sona?). Doncs bé, va ser el juny de 1977 quan un artista gràfic, Milton Glaser, va crear l'omnipresent "I love NY", on la paraula "love" és representada per un cor vermell irreproduïble de totes totes amb el teclat qwerty. Disculpes sol·licitades.

35 anys més tard, l'estat novaiorquès invertirà 5 milions de dòlars (4,03 milions d'euros) en una campanya promocional que, amb el pretext de redissenyar un dels símbols més potents de la història, vol promocionar turísticament -més encara!- la ciutat d'en Frank Sinatra que no dorm mai. I, sense pedre de vista que vivim en un món 2.0, turistes i novaiorquesos podran dir-hi la seva, ells proposaran els canvis. Cinc milions de bitllets verds per canviar un simple logotip per votació popular. Quina gran idea de bojos! Creativitat al poder!

Tot té una explicació: el 2011 els turistes van deixar 53.800 milions de dòlars (uns 43.300 milions d'euros) a la ciutat de ciutats, una dada que confirma les tesis del governador estatal, Andrew Cuomo, que té clar que el turisme és un motor "crític" d'aquella metròpoli.

Salvant totes les distàncies, a casa nostra el turisme és de les poques coses que ens queda. L'any passat ens varen visitar 23,5 milions de persones que es van gastar 11.300 milions d'euros (uns 14 milions de dòlars). Tenim clar, per tant, que Catalunya serà turística o no serà? Seria possible al nostre país petit una inversió en creativitat, ?primer, i comunicació, després, com la que faran els novaiorquesos? Ostres, no, que hem de retallar i no podem estar ni per dibuixos ni per tonteries. I així ens va.