molt més tard del previst i del desitjable, l'alta velocitat connectarà Girona i Figueres amb Barcelona i la resta de l'Estat a partir del dimarts de la setmana vinent, tot i que s'haurà d'esperar a l'abril per obrir la línia amb la frontera després de la provisionalitat de fa dos anys amb trens sortits de Figueres cap a París. Tenint en compte que França no ha fet els deures -el tram Nimes-Montpeller-Perpinyà encara està pendent de construir- i que per tant l'operativitat cap a Europa queda limitada, s'haurà de veure en els pròxims mesos la rendibilitat de la nova línia. Al marge de tot això, com manifestava ahir el nou conseller de Territori, Santi Vila, és una "notícia excel·lent". D'entrada, s'han programat nou trens diaris per sentit, vuit dels quals tindran continuïtat fins a Madrid i dos enllaçaran amb París. Les tarifes fixades són raonables. Un bitllet senzill costarà 15,70 euros (25,10, anada i tornada) de Girona a Barcelona i 20,20 (32,30, anada i tornada) de Figueres a la Ciutat Comtal. Amb els abonaments, el preu pot sortir per 6,91 euros per trajecte des de Girona. Són preus competitius. Serà més barat que realitzar el trajecte en cotxe. També s'ha de tenir en compte la durada del viatge: 40 minuts de Girona a Barcelona i 55 des de Figueres. La majoria dels trens s'han fixat per a primera hora del matí i última de la tarda. En aquest sentit, la Plataforma d'Usuaris ha alertat del buit que hi ha a la tarda: "De les quatre fins a les set, no hi ha cap tren d'alta velocitat que et permeti fer el trajecte entre Figueres i Barcelona amb el temps reduït", han apuntat. De fet, els actuals de mitjana distància també tenen importants buits en aquesta franja horària. Sense cap mena de dubte, es tracta d'un salt qualitatiu per als usuaris gironins que es vulguin desplaçar a Barcelona en tren. Ara bé, no podem oblidar que l'alta velocitat està concebuda per a trajectes de mitjana i llarga distància.