19 de juny de 2013
19.06.2013

El projecte de rodalies es una bona notícia

19.06.2013 | 00:00

Editorial
«És una bona notícia per als gironins que no han disposat mai d'un bon servei de rodalies»

 

Les comarques de Girona tindran en dos anys el servei de trens de Rodalíes que unirà Figueres i Blanes després que el Ministeri de Foment i la Conselleria de Territori hagin tancat un acord de mínims amb les inversions imprescindibles per millorar la xarxa ferroviària catalana per 165 milions d'euros.

La proposta presentada ahir preveu que hi hagi trens entre Figueres i Blanes durant tot el dia cada hora i que en les hores punta fins i tot s'augmenti el nombre de freqüències amb un comboi cada mitja hora. Aquest projecte de dotar d'un bon servei de trens de Rodalíes a les comarques gironines va nèixer en l'última etapa del govern tripartit. El sistema, segons aquell pla, superposava les línies de Maçanet-Massanes-Flaçà i Riudellots-Figueres. Aquestes rodalies havien d'enllaçar amb la xarxa d'altes prestacions a Figueres-Vilafant i Girona ciutat, que es convertia en la principal estació intermodal. Aquest projecte va quedar ajornat amb el canvi de governs a Catalunya Espanya, la creixent crisi econòmica i la prioritat de l'estat d'invertir en línies deficitàries d'alta velocitat. Ara s'ha recuperat la idea i sembla que va de debò. Com en tantes altres coses, caldrà esperar que es posi en funcionament per realitzar-ne la valoració definitiva. De moment, aquest nou marc d'entesa que han establert la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila invita a l'optimisme. S'han desencallat diversos projectes que romanien en el calaix com el desdoblament de la N-II, el corredor ferroviari, la variant d'Olot i ara la potenciació d'una xarxa de trens de rodalies a les diverses comarques catalanes. És una bona notícia per als gironins que no han disposat mai d'un bon servei de rodalies. La posada en marxa dels trens d'alta velocitat Figueres-Girona-Barcelona a principis d'any ja va suposar un avenç, però insuficient, perquè al final els usuaris el que necessiten són trens de curta distància. El tren -i no ens referim a les línies deficitàries d'alta velocitat- hauria de ser la gran prioritat dels governs de Catalunya i d'Espanya per als pròxims anys, tant des del punt de vista de mobilitat com mediambiental.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook