L'aeroport de Girona va ser utilitzat, entre gener i juny de 2013, per 1,17 milions de persones, una xifra que representa un descens del 4,6% en comparació amb el mateix període de l'any anterior. A finals de 2012 hi havia l'esperança que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar comencessin a remuntar aquest any després de mesos amb xifres negatives, i l'anunci de noves rutes per part de Ryanair havia alimentat aquest optimisme, que la realitat, en forma de xifres, ara s'ha encarregat de refredar. A més, hi ha una altra dada especialment preocupant: el descens de l'1,8% del nombre de viatgers el mes de juny, la qual cosa sembla indicar que ni durant l'estiu es podran millorar els resultats de l'any passat. D'aquesta manera, l'aeroport de Girona se situa en la quinzena posició del rànquing dels aeròdroms espanyols, que en general també han experimentat un descens en el nombre d'usuaris.

Aquestes males notícies sobre el present de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar s'uneixen a les que es van conèixer fa uns dies i que podrien afectar el seu futur: a principis d'aquest mes de juliol, la Comissió Europea proposava revisar les ajudes d'Estat per als més de 460 aeroports i 150 aerolínies que operen a la Unió Europsa. Aquests canvis podrien posar en risc l'actual model de funcionament de l'aeroport de Girona, que garanteix uns cinc milions d'euros a Ryanair en forma de subvencions procedents de les administracions i l'empresariat a través de l'entitat AGI (Generalitat, Diputació, Ajuntament de Girona i Cambra de Comerç). Segons aquest conveni, Ryanair hauria de portar a les instal·lacions de Vilobí entre 3 i 4 milions de passatgers, a més d'ampliar les rutes que hi operen. Però aquestes previsions no es compleixen. Ara bé, si ho fessin, hi hauria més probabilitats que les noves mesures de la UE afectessin l'aeroport gironí, perquè precsiament la intenció de les autoritats comunitàries és que només es puguin mantenir les ajudes públiques en els aeròdroms menys usats.