En la situació actual, en què la competència entre destinacions turístiques és ferotge, cal estar amatents al sorgiment de mercats emergents i preparats per captar-los. Aquest cas es produeix amb el mercat turístic dels països de la Federació Russa, amb més de 150 milions de turistes potencials.

Cal estar alerta i tenir un bon coneixement de les demandes d'aquest públic potencial per acollir-lo a la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona amb unes condicions que ens permetin fidelitzar-lo, de manera que actuï com a prescriptor quan arribi al seu país d'origen i parli de la nostra destinació.

Des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació vetllem per la formació en el nostre sector. Així, per exemple, darrerament vam poder gaudir, mitjançant el programa de formació professional "Turisme 360 graus", d'una interessant sessió formativa, titulada "Com atendre el client rus?", a càrrec d'Elena Làrina, assessora comercial del mercat turístic rus a establiments hotelers de la Costa Brava sud, la qual va transferir els seus coneixements als professionals del sector gironí.

Durant la sessió de formació es van tractar, amb directius d'establiments hotelers, immobiliàries, agències receptives i estacions d'esquí de l'àmbit gironí, qüestions com ara l'origen i la diferència cultural entre capitals i províncies, els motius per fer un viatge, i la mentalitat, les expectatives i les exigències dels clients quan són en establiments turístics.

Així mateix, es va fer una bona aproximació a com pensen generalment els russos, què és el que més els agrada i què no, com els hem de tractar, com els hem de comunicar els serveis de l'hotel o del restaurant i quins detalls específics els pot oferir l'establiment durant la seva estada. A tall d'exemple, cal, doncs, tenir les cartes traduïdes al rus, i saber que els russos són uns veritables addictes al te, per la qual cosa és aconsellable que a les habitacions dels establiments i als restaurants n'hi hagi sempre. A més, com a anècdota, cal saber també que els turistes russos generalment volen que per esmorzar hi hagi flocs de civada.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona està treballant fermament en aquesta línia de creixement del mercat turístic dels països de la Federació Russa, de manera que aquest any ja ha participat en tres fires de turisme, ha organitzat viatges de premsa i familiarització al nostre territori, ha dut a terme roadshows a tretze ciutats russes juntament amb els operadors TUI Rússia i Tez Tour, i ha organitzat la convenció anual dels cinquanta millors venedors de l'operador Coral Travel a la Costa Brava.

Es preveu que aquest any el turisme procedent dels mercats de la Federació Russa -Rússia, Ucraïna i Bielorússia- creixi un 40 per cent respecte a l'any anterior, per la qual cosa el sector turístic gironí cal que estigui alerta a fi de copsar les oportunitats que ens arriben per continuar sent una destinació turística capdavantera de l'arc mediterrani.