26 de juliol de 2014
26.07.2014

LA COSTA BRAVA NO ENS ESTIMA

26.07.2014 | 00:00
LA COSTA BRAVA NO ENS ESTIMA

El passat dia 9 vaig assistir a la conferència Turisme a Girona, reptes i oportunitats, que ERC de Girona havia organitzat; m'agrada anar a conferències sectorials, de Tribuna de Girona, de bufets professionals... El cartell prometia, Martí Sabrià, Rosa Duran i Joan Antoni Donaire, i la veritat, no van pas decebre, tot al contrari, amb un públic amb ganes d'escoltar, compartir, participar i preguntar. La sessió donaria tranquil·lament per fer sis o set articles o treballs com a mínim. Martí Sabrià -gat vell del turisme i tota una autoritat- una de les coses que va dir, crec que molt encertadament, va ser alguna cosa així com: "Girona ciutat hauria d'exercir de capital de Roses, de l'Escala, de Platja d'Aro... cosa que crec que no fa". Em van venir al cap la marca Costa Brava Hotels de Luxe i el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineus.
Costa Brava Hotels de Luxe és una idea excel·lent que aplega 17 establiments de quatre i cinc estrelles de la Costa Brava i l'interior amb poblacions com Santa Cristina d'Aro, Peralada, Torrent i la Bisbal; la seu social és a Vall-llobrega. Doncs bé, no han volgut tres establiments de Girona ciutat que encaixarien perfectament en la filosofia, projecció i tarannà de l'esmentada marca de luxe. Crec sincerament que obviar bons establiments de la capital és una errada històrica. Entenc que s'ho haurien de repensar i tambe augmentar el ventall, ja que rectificar és de savis. Sembla ser que les ordres vénen del ram a Lloret de Mar. La peregrina excusa és que totes les poblacions incloent les d'interior pertanyen a comarques amb mar, Alt Empordà, Baix Empordà i la Selva i en canvi el Gironès o Girona ciutat no té mar; no s'aguanta. És ben cert que com a entitat privada poden fer el que creguin més convenient, però l'excusa és pere?gri?na, i des de Girona ens fa la impressió que només ens volen per inundar-nos d'autocars plens de turistes els dies que plou a la costa. Martí, la teva reflexió de fer de capital de ciutats de la Costa Brava és molt assenyada, però no ens volen. Què hi podem fer? Tot el que sigui enxar?xar és positiu, és més, com més complicitats es puguin ajuntar, més possibilitats de conquerir objectius. Ens sembla que ha passat el temps de capelletes petites, respectant, això sí, identitats, particularitats i localitzacions. Les mides estretes aïllen i ofeguen. Sempre he admirat, encara que vist des de la distància, dos col·lectius molt dinàmics, amb molta empenta i visió de la jugada com són: El gremi (Associació) de l'Hostaleria de Lloret de Mar i els Comerciants de Platja d'Aro. Darrerament el sector a Lloret està enfrontat amb el seu Ajuntament, cosa que no pot ésser bona, ara, amb aquesta qüestió d'obviar Girona capital amb tres establiments i altres qüestions menors s'està perdent aquella admiració, tarannà... que sempre els ha caracteritzat, i no som pocs els que pensem així.
Moltes vegades he expressat públicament l'opinió que la nostra ciutat, com més aviat millor, haurà d'espavilar-se a crear un nou Patronat de Turisme de Girona ciutat, per guanyar competitivitat, ja que l'actual, tal com diu el seu nom i porta el seu ADN, es diu Patronat de Turisme Costa Brava Pirineus, aquest últim, testimonial. L'altre dia vaig estar al Patronat de Turisme, on treballen 29 persones; han canviat recentment de local, té bons professionals, fan una tasca excel·lent, em consta, també fan coses de i per a Girona ciutat, si bé crec que la nostra ciutat en aquest aspecte s'assembla més al germà petit de la família, i ho dic des del respecte i l'admiració per l'actual Patronat.
Haurem de fer entendre a les noves fornades polítiques que han de governar aquesta ciutat i les terres de Girona, els propers 20 anys, que Girona ciutat és un diamant en brut i que els seus dos motors econòmics són el Turisme cultural i els serveis, perfectament entrelligats l'un amb l'altre, formant un sol i potent element de present i futur. Es fa imprescindible declarar turística la ciutat de Girona, amb tot el que això comporta, regular i potenciar convenientment aquesta activitat econòmica, terrasses, comerç, gastronomia, repensar tota la cultura, introduir i potenciar les noves tecnologies 2.0, canvis urgents als usos del Barri Vell, crear un Patronat de Turisme de Girona ciutat amb el seu propi ADN, amb el suport econòmic de la Diputació de Girona i, sobretot, procurar que la Costa Brava ens estimi, abans o simultàniament que fer-ne de capital. Per què no estimen Girona?

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook