Estil de vida" és l'expressió que s'aplica genèricament per descriure com entén algú la seva existència. No s'assimila a la concepció del món o la ideologia, sinó que més aviat té a veure amb la idiosincràsia o el caràcter. Aquesta particularitat pot ser individual o col·lectiva: nacional, local, generacional... Per detectar-la, cal examinar àmbits del comportament com el treball, l'oci, l'alimentació, la indumentària, etc. S'expressa a través de valors i costums, en els hàbits, les relacions, els gustos, les preferències. Aquest seria el significat de les locucions angleses Lifestyle i Way of Life, populars per la influència dels Estats Units, ja que el concepte American Way of Life equival a grans trets a la manera d'entendre el sistema democràtic, l'economia de mercat i la societat de consum en la principal potència, la qual s'ha universalitzat. Aquesta idea va aparèixer entre les dècades de 1930 i 1940; les generacions anteriors no l'havien necessitat perquè les societats eren més homogènies. La tecnologia, avui, ocupa una posició central en l'estil de vida global. Tant, que potser s'ha convertit en la nova Amèrica, el patró dominant a escala internacional.