Enguany he pogut participar al Mobile World Congress (MWC), tot i que només n'he vist un 10%. Gràcies a una app específica per triar i remenar en el programa, he concentrat l'atenció en els temes de salut digital i en els de transformació de l'educació, tot i que he de dir que en aquest darrer camp hi havia poquíssima cosa.

Per tant, la part central l'he viscuda més aviat a través dels mitjans de comunicació més que no pas directament i és per això que aprofito aquesta talaia per compartir el que hi he vist i no ha tingut tant d'altaveu. Per una banda, el vicepresident executiu del prestigiós MIT de Boston, Israel Ruiz, ens va explicar que el 2013 es van preguntar internament com veien el futur de l'educació i que després d'un treball profund i concret, les seves pròpies conclusions són que l'educació ha de basar-se en reptes, col·laboració, passió, llibertat i possibilitat. Una posada al dia del mètode socràtic passant per l'educació en línia -va venir a dir.

D'altra banda, he sabut que una de cada set persones al món pateix una discapacitat, i ens ho deia Chris Lewis, un ponent (invident) que va fer una conferència sobre l'individu «hiperconnectat»?sobretot per la possibilitat de connectar-nos remotament a la nostra història clínica i de reduir moltes visites físiques. De fet, el director executiu de Philips, Heiko Borwieck, ens ha deixat al públic un petit ecògraf (semblant a una maquineta depiladora) connectat a una tauleta que permet fer-se a un examen de salut i, és clar, llavors enviar-lo al metge.

I és que ja avui la salut o l'educació són (ara per ara parcialment) digitals i sobretot són mòbils o, dit d'una altra manera, ubiqües.