La xarxa social Snapchat, basada en missatges que desapareixen després de ser vistos pels seus destinataris, ha crescut de manera notable en molt poc temps, en especial entre els usuaris més joves. De fet, segons una enquesta del portal especialitzat Business Insider, el motiu d'aquesta intensa atracció coincideix amb una de les propietats del públic de menor edat. Així, aquesta aplicació mòbil, desenvolupada el 2010 per Ale Spiegel, Bobby Murphy i Reggie Brown, aleshores estudiants de la Universitat de Stanford, els permet mantenir-se allunyats dels que no pertanyen a la seva generació, perquè és efímera i no deixa rastre. És a dir, podríem concloure que l'èxit de Snapchat, que va començar als Estats Units i s'està estenent per tot arreu, és la seva diferència amb Facebook, Instagram, Pinterest o Twitter. Ho reconeixen molts dels participants en la investigació de Business Insider, que, sense entrar en detalls ni en profundes interpretacions, es mostren categòrics sobre el seu rebuig a altres mitjans 2.0 que resulten molt més comprometedors: pel que s'hi diu, per allò que s'hi comparteix o es recomana, etc.