El debat sobre la prolongació de la C-32 està obert i fa més de deu anys que se'n parla. Hi han treballat diversos governs, de signes polítics diferents, cosa que fa que sigui un projecte que compta amb l'interès d'uns quants partits polítics.

La raó de ser d'aquesta obra és millorar l'economia i la vida dels ciutadans del territori, però també és cert que, com qualsevol infraestructura, té un impacte mediambiental i ací es presenta el debat: Hem de preservar a capa i espasa el paisatge del territori? Hem d'incrementar la seva economia? O millorar les condicions de vida dels ciutadans? Pensem que amb bones comunicacions augmenta la qualitat de vida dels ciutadans del territori però en zones turístiques també porten més massificació.

És vital que el projecte tingui un impacte mediambiental molt reduït, és evident que una secció de tres carrils té un impacte menor que un de quatre, que incorporar una separació en les vies reduiria la sinistralitat, que descongestionarà la carretera GI-682, i per tant hi haurà més seguretat, que s'ha de millorar també la GI-660 fins a Tordera i el tram de la N-II entre Tordera i Sils, i que una adequada senyalització d'aquestes vies les farà més segures.

És evident que totes aquestes mesures faran que les connexions de la zona de la Selva marítima millorin substancialment amb les comarques de Barcelona, com el Maresme, Vallès, Barcelonès i la pròpia ciutat de Barcelona i també si es concreten les accions sobre la N-II i la GI-660 es millora la possibilitat d'accessibilitat de turistes de l'Estat espanyol i de la resta d'Europa.

Com tota infraestructura, executar-la té un cost, que tal com està la situació de les finances de la Generalitat, s'entén que no pot assumir, de manera que qui assumirà el cost total de l'obra serà la concessionària de l'autopista, i a més, sembla que serà gratuïta per als usuaris de l'actual C-32.

Més afluència turística vol dir incrementar i adequar serveis de les poblacions afectades, ja que la demanda d'assistència sanitària augmentarà, així com els consums d'aigua, electricitat, gas, etc., la demanda de connexions d'internet, wifi, telefonia, televisió, també. És a dir, tots els serveis d'atenció pública, seguretat i informació es veuran afectats. La massificació porta una disminució de la qualitat de molts serveis tant privats com públics i el que en un principi sembla que comportarà més ingressos econòmics acaba provocant l'efecte contrari amb una disminució dels beneficis. La població autòctona perd qualitat de vida i les empreses que ofereixen un bon servei perden poder econòmic. La massificació provoca un cost més elevat a canvi d'engrunes d'euro, la seguretat i l'incivisme creix exponencialment amb l'abaratiment dels serveis donats.

Sí que és un projecte vital per al territori, però no només es tracta de fer una carretera sinó que ha d'anar acompanyada d'una reordenació i regulació total que tingui en compte tots els camps afectats. Més turistes no és sinònim de més qualitat, ni d'un increment de l'economia que beneficiï els habitants del territori afectat. Els ajuntaments de la zona han treballat molt per assolir un equilibri aquests darrers anys, sobretot a Lloret, la imatge del qual ha millorat moltíssim, Tossa és una població encantadora i de caire molt familiar amb molt bons serveis...

La infraestructura projectada ha d'aportar aparellat un estudi real de l'impacte que suposarà l'afluència de més gent sobre el territori, per tal de dotar-lo de les accions necessàries per amortir-lo.

L'encant de la Selva sud s'ha de preservar, millorem les condicions dels seus habitants però el fet de fer una infraestructura com la projectada, si no es fa res més, no comportarà una millora sostenible per al territori. Sense mesures correctores l'efecte pot ser el contrari del que en principi sobre el paper es cercava, que és assolir benestar. En canvi, el que realment pot passar és que s'empitjori la qualitat de vida i econòmica dels seus habitants. Des de la visió de l'enginyeria reivindiquem la visió i l'aportació que pot fer el nostre col·lectiu a l'hora de proposar i dissenyar les mesures correctores adequades en cas que l'obra de prolongació de la C-32 prosperi.