La victòria electoral de Donald Trump ha distret un sector tan rellevant als Estats Units com la indústria de la moda dels seus problemes més urgents. Abans del desenllaç de l'estrambòtica campanya presidencial, els professionals de les tendències estaven preocupats pel declivi de les firmes nacionals a l'estranger i, en especial, pel domini de la fast fashion europea -amb la gallega Inditex clarament al capdavant- sobre la nord-americana -GAP, Wallmart, etc.-. Però l'amenaça republicana, primer, i la seva confirmació, després, van mobilitzar dissenyadors de referència com Ralph Lauren, Michael Kors, Marc Jacobs, Diane Von Furstenberg, Vera Wang o Tory Burch, entre d'altres, contra Trump. Les samarretes de suport a la demòcrata Hillary Clinton que van posar en circulació amb el lema «Fabricat per a la història», acceptades amb entusiasme per la poderosa editora de Vogue Anna Wintour, no van servir per al seu objectiu. I, com és sabut, va guanyar Trump. Tommy Hilfiger havia declarat tímidament que vestir Melania -la primera dama- «seria un altaveu al món». Kanye West, que combina el hip-hop amb la moda, va ser inicialment més explícit en mostrar-se a favor del multimilionari, com Paris Hilton, «amiga de la família». Mentrestant, Amancio Ortega obre més i més botigues arreu.