Coses de Sant Joan de les Abadessesxavier sau BLASCO sant joan de les abadesses

La Policia local ara va en moto, ja que el cotxe patrulla està sinistre total, fins i tot quan la policia ha d´anar a patrullar per les masies han de fer servir el cotxe de protecció civil. Per un cotxe nou no hi ha pressupost; en canvi, ara fa poc han comprat una màquina de neteja de carrers nova i la vella encara funciona.

També els veïns del carrer Sant Miquel es queixen que tot i haver-hi dues màquines no passen per allà i ells paguen impostos igual que tothom.

Trànsit per les voreres de GironaJoan Pi i Ventós Girona

Només cal fer un vol, tot passejant per Girona, per adonar-te que quelcom precisa d´ordenar. El trànsit per les voreres, com a costum de sempre, era reservat als vianants. Encara que és evident que s´ha perdut per part d´aquests transeünts, hi ha algunes excepcions a tenir en compte, allò de passar per la dreta en el sentit de circulació. I és aquesta circulació que ens fa meditar sobre l´ús «compartit» de les voreres. No és que el vianant hagi trobat una altra alternativa de pas, sinó que uns «nous vehicles de rodes» estan ocupant, transitant, el lloc reservat als qui anaven a peu. S´han posat carrils bi­ci, que alguns usuaris de la bicicleta fan servir, encara que altres prefereixen l´alternativa de passar per la vorera. Aquesta qüestió «d´ocupació», si tècnicament és aquesta la definició apropiada, s´ha ampliat a nous «ginys de circulació rodada». Els monopatins, patins de rodes o patinets te­nen com a espai propi les vore­res de la ciutat. El que resulta més preocupant és alguna de les imprudències ben sovintejades, que s´observen. Els excessos d´im­prudència, es parla d´una freqüència força corrent en un sector de jovenívoles presències, poden provocar més que un molestar un més greu o lamentable accident. Què diu la normativa sobre la circulació per les voreres d´aquests nous mitjans de locomoció? Hi ha normativa? Si n´hi ha, la coherència és evident: s´ha de fer complir.

No es tracta d´argumentar sobre «exclusivitats», però sí d´ordenar degudament abans que la cosa s´espatlli una mica més. Que tot és possible, ja que el mi­me­tisme és contagiós. No seria cap sorpresa l´aparició d´algun al­tre més «modern» vehicle de ro­de­tes o de relliscada per em­bo­licar més la troca. La mobilitat local té un problema per intentar de protegir el més feble: el vianant.

Gràcies, papa FrancescJesús Domingo Martínez girona

Dilluns 13 de març es van complir quatre anys de l´arribada de Jorge Mario Bergoglio a la seu de Pere. El papa Francesc ha sabut posar l´Església en sor­ti­da, en un temps marcat pels ris­cos d´una crisi mundial a tots els nivells.

El papa argentí, primer papa no europeu dels últims temps, ha repetit en nombroses ocasions que vivim una tercera guerra mundial per etapes, però, des de l´esperança posada en Déu, que mai defrauda, no ha deixat d´enviar al món missatges d´alegria, de l´alegria de l´Evangeli, de l´alegria de la família, de la necessitat d´una ecologia integral, que respecti la totalitat de la vida humana, i d´invocar el nom de Déu, que és misericòrdia. Ho ha fet de paraula i d´obra, amb presències i viatges inoblidables que guardem a la retina i al cor.

Davant de tot això no vull deixar passar el meu agraïment. Gràcies papa Francesc per aquests quatre anys.

Nul manteniment de via a SaltJosep niell torrà amer

Llegeixo al seu diari que l´Ajuntament de Salt posarà un punt de radar no fixe al tram d´enllaç a l´AP-7, entre els Gros Mercat i la rotonda d´accés a la sortida 7 de l´autopista.

No em sembla bé ni malament, és una decisió municipal ben lí­ci­ta. Però estaria bé que el regidor de Mobilitat i d´Hisenda, a part de fixar-se que «molts vehicles hi circulen per sobre de la velocitat permesa», es fixés també en l´estat lamentable que presenta aquest tram de via. No s´hi ha fet res des de fa molt de temps i l´asfalt està molt degradat, amb diversos clots i esquerdes, les tanques de protecció presenten varis impactes d´accidents i al ferm hi creixen plantes i herbes arreu. Hi passo diàriament, i és necessari fer una actuació immediata de manteniment de la via, i més tenint em compte, com el mateix regidor Toni Vidal constata, que és una via «amb alt volum de trànsit». I ja que hi som, el mateix dic al regidor de l´Àrea d´Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de l´Ajuntament de Girona pel que fa referència a la resta de la via, el tram entre el Gros Mercat i l´inici de la C-65.