24 de març de 2017
24.03.2017
Diari de Girona

Cartes

24.03.2017 | 00:22
Cartes

Coses de Sant Joan de les Abadesses
xavier sau BLASCO sant joan de les abadesses

La Policia local ara va en moto, ja que el cotxe patrulla està sinistre total, fins i tot quan la policia ha d´anar a patrullar per les masies han de fer servir el cotxe de protecció civil. Per un cotxe nou no hi ha pressupost; en canvi, ara fa poc han comprat una màquina de neteja de carrers nova i la vella encara funciona.

També els veïns del carrer Sant Miquel es queixen que tot i haver-hi dues màquines no passen per allà i ells paguen impostos igual que tothom.

Trànsit per les voreres de Girona
Joan Pi i Ventós Girona

Només cal fer un vol, tot passejant per Girona, per adonar-te que quelcom precisa d´ordenar. El trànsit per les voreres, com a costum de sempre, era reservat als vianants. Encara que és evident que s´ha perdut per part d´aquests transeünts, hi ha algunes excepcions a tenir en compte, allò de passar per la dreta en el sentit de circulació. I és aquesta circulació que ens fa meditar sobre l´ús «compartit» de les voreres. No és que el vianant hagi trobat una altra alternativa de pas, sinó que uns «nous vehicles de rodes» estan ocupant, transitant, el lloc reservat als qui anaven a peu. S´han posat carrils bi­ci, que alguns usuaris de la bicicleta fan servir, encara que altres prefereixen l´alternativa de passar per la vorera. Aquesta qüestió «d´ocupació», si tècnicament és aquesta la definició apropiada, s´ha ampliat a nous «ginys de circulació rodada». Els monopatins, patins de rodes o patinets te­nen com a espai propi les vore­res de la ciutat. El que resulta més preocupant és alguna de les imprudències ben sovintejades, que s´observen. Els excessos d´im­prudència, es parla d´una freqüència força corrent en un sector de jovenívoles presències, poden provocar més que un molestar un més greu o lamentable accident. Què diu la normativa sobre la circulació per les voreres d´aquests nous mitjans de locomoció? Hi ha normativa? Si n´hi ha, la coherència és evident: s´ha de fer complir.

No es tracta d´argumentar sobre «exclusivitats», però sí d´ordenar degudament abans que la cosa s´espatlli una mica més. Que tot és possible, ja que el mi­me­tisme és contagiós. No seria cap sorpresa l´aparició d´algun al­tre més «modern» vehicle de ro­de­tes o de relliscada per em­bo­licar més la troca. La mobilitat local té un problema per intentar de protegir el més feble: el vianant.

Gràcies, papa Francesc
Jesús Domingo Martínez girona

Dilluns 13 de març es van complir quatre anys de l´arribada de Jorge Mario Bergoglio a la seu de Pere. El papa Francesc ha sabut posar l´Església en sor­ti­da, en un temps marcat pels ris­cos d´una crisi mundial a tots els nivells.

El papa argentí, primer papa no europeu dels últims temps, ha repetit en nombroses ocasions que vivim una tercera guerra mundial per etapes, però, des de l´esperança posada en Déu, que mai defrauda, no ha deixat d´enviar al món missatges d´alegria, de l´alegria de l´Evangeli, de l´alegria de la família, de la necessitat d´una ecologia integral, que respecti la totalitat de la vida humana, i d´invocar el nom de Déu, que és misericòrdia. Ho ha fet de paraula i d´obra, amb presències i viatges inoblidables que guardem a la retina i al cor.
Davant de tot això no vull deixar passar el meu agraïment. Gràcies papa Francesc per aquests quatre anys.

Nul manteniment de via a Salt
Josep niell torrà amer

Llegeixo al seu diari que l´Ajuntament de Salt posarà un punt de radar no fixe al tram d´enllaç a l´AP-7, entre els Gros Mercat i la rotonda d´accés a la sortida 7 de l´autopista.

No em sembla bé ni malament, és una decisió municipal ben lí­ci­ta. Però estaria bé que el regidor de Mobilitat i d´Hisenda, a part de fixar-se que «molts vehicles hi circulen per sobre de la velocitat permesa», es fixés també en l´estat lamentable que presenta aquest tram de via. No s´hi ha fet res des de fa molt de temps i l´asfalt està molt degradat, amb diversos clots i esquerdes, les tanques de protecció presenten varis impactes d´accidents i al ferm hi creixen plantes i herbes arreu. Hi passo diàriament, i és necessari fer una actuació immediata de manteniment de la via, i més tenint em compte, com el mateix regidor Toni Vidal constata, que és una via «amb alt volum de trànsit». I ja que hi som, el mateix dic al regidor de l´Àrea d´Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de l´Ajuntament de Girona pel que fa referència a la resta de la via, el tram entre el Gros Mercat i l´inici de la C-65.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook