L'Ajuntament de Girona ha encarregat un estudi que ha d'analitzar les possibilitats de l'aeroport de Girona de convertir-se en la quarta pista del Prat. El treball s'ha encomanat a la Cranfield University del Regne Unit que, segons han assegurat fonts de consistori gironí, ha de donar algun resultat abans de l'estiu amb l'objectiu de buscar totes les possibilitats de les instal·lacions de Vilobí de cara al futur.

L'Ajuntament de Girona fa tard. Fa anys, en un dinar amb representants de l'aeroport em va quedar clar que el que busca Aena a Girona és precisament això; un complement de l'aeroport de Barcelona. Se li pot dir com es vulgui però, a poc a poc, Vilobí ja s'ha anat reorientant cap a aquest objectiu, sobretot des que es va permetre a la mare de totes les companyies de baix cost entrar a Barcelona. Ryanair i Aena van trobar un interès comú i qui en va rebre i encara en rep les conseqüències és Girona.

Possiblement les grans xifres de fa un temps eren irreals i és cert que el destí de molts passatgers que arribaven a Vilobí era Barcelona, però la davallada de l'aeroport de Girona és preocupant perquè sembla no tenir aturador. L'Ajuntament tampoc ha tingut en compte una altra dada: Aena fa el que vol, per molts estudis que s'encarreguin a grans universitats, i Ryanair encara més.