Molts menors d'edat encara no estan obtenint els beneficis que es deriven de l'era digital perquè els seus pares no saben com guiar-los per aquest entorn tan complex. O perquè les autoritats del territori en què viuen no els ofereixen recursos suficients, imaginatius i adequats per a ells. Com demostra una investigació de l'ens regulador de l'audiovisual britànic, l'Ofcom, només uns quants nens tenen la motivació i les habilitats tecnològiques per crear els seus continguts en línia. No obstant això, la formació per donar suport als interessats no està ben planificada. I quan ho està, no està disponible per a les criatures de totes les procedències i extraccions socials. El resultat més habitual dels programes genèrics no és el que sovint es busca. Així, els escolars que tenen més habilitats en aquesta àrea progressen ràpidament gràcies a aquest complement, mentre que la resta segueix estancada. Per tant, són vitals les intervencions específiques dirigides a aquest col·lectiu més desfavorit, integrat per aquells als quals els costa accedir a allò que és a l'abast dels més rics: telèfons intel·ligents, tauletes o consoles d'última generació, però també famílies amb preparació i temps per ajudar-los en una alfabetització digital que no està tan consolidada com tendim a pensar.