Demà divendres i, de fet, durant tota aquesta setmana, veiem i veurem un munt d'actes reivindicatius en el marc del Dia Internacional de la Dona, abans, de la dona treballadora, i per com van les coses, ja sabem que es necessitaran encara molts més actes reivindicatius davant una societat que sembla que vagi enrere en comptes d'anar endavant.

De totes les campanyes i accions, segurament moltes no porten enlloc i només serveixen per farcir l'agenda i fer veure que es fan un munt de coses. Un exemple el trobem a moltes empreses en què els seus departaments de Comunicació o de Recursos Humans porten setmanes trencant-se les banyes per intentar fer quelcom original davant aquesta jornada.

Dins d'aquestes múltiples activitats, n'hi ha algunes que mereixerien ser més escoltades que d'altres, malgrat que també formin part de l'activitat empresarial per aconseguir notabilitat. Probablement el major exemple el trobem en la campanya Close the dream gap, que podríem traduir com «tanca l'esquerda dels somnis», que a finals de l'any passat va endegar Mattel al Regne Unit, amb l'objectiu d'erradicar els factors socials que impedeixen a les nenes desenvolupar tot el seu potencial, donat que, segons diferents investigacions, a partir dels cinc anys les nenes tendeixen a perdre la seva confiança en les seves capacitats, molt influïdes per les icones socials.

Curiosament, aquells que més volen fer en aquesta línia, la companyia Mattel, són els mateixos que durant dècades han protagonitzat el mercat dels estereotips amb la nina Barbie, que ara és la imatge d'aquesta campanya. Ara, precisament amb la Barbie al capdavant, aquesta companyia nord-americana s'ha posat com a objectiu afavorir el desenvolupament de la intel·ligència i de les capacitats dels infants, perquè aquests, de ben petits s'imaginen essent científics, bombers, matemàtics o enginyers independentment del seu genère. No és estrany, doncs, que ben aviat veiem barbies fent de científiques o de matemàtiques en el que serà el colofó d'una gran campanya.