Carta al conseller Damià Calvet

josep guix cap de llista del psc. Olot

El passat divendres dia 1 de març, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va venir a Olot acompanyat de tot l'equip directiu del seu departament. Suposem que l'equip de govern de l'Ajuntament va fer mans i mànigues per portar el conseller de les carreteres a Olot per donar explicacions de l'enorme retard que porta el disseny de la variant de les Preses.

De fet, la darrera visita a Olot del conseller de Territori va ser el dia 1 d'agost del 2017. En aquella visita, el conseller va dir que al mes de gener del 2018 tots els ajuntaments afectats per la variant d'Olot i les Preses tindrien el dibuix de la nova carretera per iniciar els tràmits d'estudi d'impacte ambiental i la redacció del projecte constructiu. D'aquesta manera, poder començar les obres a principis del 2019.

Molt optimista fou en aquella trobada, el conseller, anunciant un programa tan ajustat€

Què ha passat? Doncs el que tots coneixem... El dia 1 de gener del 2018 no hi havia cap dibuix. Per tant, el gener del 2019 tampoc s'ha iniciat cap obra.

Què ens va dir el conseller el dia 1 de març d'aquest any? Va explicar que s'estava executant el carril bici de la Fageda a Santa Pau i que s'estudiaria la trama per arribar a Olot (bona notícia), també que es farien 12 pisos socials, que l'Incasol rehabilitaria la fàbrica dels Sants de la plaça Santa Magdalena per ubicar-hi serveis municipals i que farien un altre nyap al Vial Sant Jordi per tapar forats...

Ah! No ho oblidem! El dibuix de la variant de les Preses el tindran sobre la taula el pròxim mes de juny, any 2019.

També va dir que s'havia arribat a un acord amb el Ministeri de Foment per desencallar el tram de l'Hostal del Sol.

Molt optimista va ser el conseller si ens mirem el calendari dels mesos que venen amb dues eleccions a sobre la taula. Especialment, les municipals del mes de maig, que fan que en els pròxims dies sigui bastant complicat parlar amb els responsables municipals de temes tan importants com planificar el traçat d'una carretera.

En qualsevol cas, gràcies al conseller per estar a Olot i conèixer, de primera mà, els greus perjudicis que provoca no tenir la variant a la Vall, a les Preses i a Olot. Sense oblidar tots els ­veïns i veïnes del Vial Sant Jordi que diàriament pateixen el trànsit constant de cotxes i camions.

Home, blanc, heterosexual

Manel Fortis OLOT

Acaba de passar el Dia de la Dona i veient les manifestacions, les dades, com funciona tot, quasi em fa vergonya ser home.

Jo, per casualitat, vaig néixer home.

Per casualitat, també, vaig néixer blanc.

I encara més casualment, soc heterosexual.

Moltes persones són com jo, homes, de raça blanca i orientació sexual hetero.

Per això, ells, com jo, es poden considerar millors que una persona que, per casualitat, ha nascut dona, amb un color de pell més fosc o que li agradin les persones del mateix sexe?

Si, a més, casualment, has nascut a Europa, ja et pots creure superior a una persona nascuda, casualment, a l'Àfrica, Àsia o Sud-amèrica?

Ja només falta que hagis nascut (o t'hagis tornat) ric! Després ja ets de categoria especial.

Jo, tot i ser home, de raça blanca i orientació heterosexual, no soc superior a ningú que sigui diferent a mi.

Bé, potser sí que soc superior intel·lectualment (i emotivament) a qui es cregui millor que qualsevol altra persona.

Tots som iguals.

Tots som diferents.

Respecte i llibertat.

Si us plau.