Els professionals i usuaris dels videojocs veuen aquest entorn com un idioma universal, amb sòlides comunitats de creadors i clients que dominen aquesta llengua, però que no entenen de fronteres. Empreses d’investigació com NPD, Newzoo, Sensor Tower o App Annie ho corroboren i adverteixen d’una altra circumstància: l’expansió dels productors xinesos. Els gegants tecnològics –Facebook, Amazon, Google...– estan assajant noves fórmules per no quedar-se al marge de l’efervescència lúdica. I la realitat virtual, eterna promesa que no acaba de quallar, podria esdevenir una aliada òptima per als jocs. No en va, va obtenir uns ingressos de 1.800 milions en 2020, un 31,7% més que en 2019, tot i que partia d’una base molt baixa. Els analistes preveuen que la indústria dels videojocs creixi a un ritme del 4,4% fins a 2025, com a mínim. Els ingressos d’aquest sector van augmentar un 20% durant 2020, en bona mesura pels efectes del coronavirus, perquè milions de ciutadans es van veure obligats a confinar-se. Els experts sostenen que el 4,4% d’increment per exercici és «saludable», especialment si es té en compte que les taquilles de les sales comercials van recaptar un 71% menys l’any passat. Els mateixos factors d’abast global que van beneficiar els videojocs van perjudicar el cinema.