Opinió
Necessitats entre persones i màquines
Les plantilles de múltiples empreses acumulen un enorme volum de coneixement que pot millorar notablement el funcionament dels robots i del conjunt de l’organització. Les rutines, que resulten d’allò més natural per a les persones, poden ser digitalitzades per incrementar l’eficiència de les fàbriques i els despatxos. Sobre els traspassos de torn, per exemple, hi ha diversos estudis que demostren que la meitat dels errors a les plantes es cometen en els 30 primers minuts de la jornada. En el futur, aquesta informació hauria d’estar connectada amb una altra igualment rellevant, com les dades sobre l’eficàcia general dels equips. Per arribar a aquest punt, la participació de tots els involucrats és fonamental. Els gerents i els directius, els encarregats i els caps d’àrea, els empleats i els col·laboradors acumulen un bagatge que de cap manera podrien tenir els sistemes automàtics. O sigui, els equips digitals necessiten més els humans del que aquests depenen del programari i el maquinari. Cal suposar que a mitjà termini els treballadors delegaran en la intel·ligència artificial les activitats més complexes.
No obstant això, amb el temps, les relacions amb les màquines es tornaran tan senzilles com demanar alguna cançó a l’Alexa al menjador de casa.
Subscriu-te per seguir llegint
- Viure amb lipedema, la malaltia de les dones que només engreixen: "Em vaig sentir alliberada quan vaig saber per què guanyava tants quilos
- Preparen una manifestació contra el turisme ciclista a Girona
- La relació amb el City variarà
- Vox desplega una pancarta al pont de Pedra de Girona en contra del retorn de Puigdemont a Catalunya
- Puigcerdà es dona de baixa de Municipis per la Independència
- L’Ajuntament de Manacor rebutja un agermanament amb Girona
- Les pluges tornen a partir d'aquest dijous a Girona i podrien ser copioses
- Neguit entre les penyes del Girona per la incertesa de si Montilivi és apte per a Europa