Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Opinió

Javier Domínguez

Taxes de Girona: càrregues excessives

Aquest divendres, 25 d’octubre, el ple de l’ajuntament de Girona aprovarà amb l’oposició del grup municipal de VOX les ordenances fiscals, cosa que suposarà una nova acanada a les butxaques dels ciutadans.

Deixant de banda la puja del 5,5% dels impostos en general i de la nova taxa que es crea per l’aparcament dels autobusos turístics (es nota com aflora ara a les ordenances la turismofòbia de l’equip de govern que ja hem vist en altres ocasions), el que més notaran els gironins és l’increment en general de la taxa d’escombraries.

La taxa d’escombraries, de residus o com la vulguin dir es basa en el principi de “qui contamina paga”. És un principi que, dit així, sembla que és molt just, però, què hi ha darrere aquesta afirmació? Vostès coneixen alguna família que no contamini? Com es pot demanar a una família que no produeixi residus? Com es demana a un bebè que faci servir menys bolquers? En realitat el que s’amaga darrere d’aquest principi pervers és el missatge que “has de pagar per viure!”.

Aquest principi perniciós, promogut per les elits corruptes europees obsessionades en acabar amb la prosperitat de les famílies i els treballadors, del sector primari i industrial, es plasma ara en les ordenances de l’administració més propera al ciutadà: els ajuntaments.

Qui ha decidit que ara els veïns han de pagar per viure?Què pot ser que l’activitat d’una família normal i corrent és lesiva per al planeta? Em sembla que tots coincidirem en què mai ha estat així i molts no entendrem que a partir d’ara ho sigui.

Ja ens ho van dir en el Fòrum Econòmic i Mundial en 2016: “no tindràs res i seràs feliç”. I aquí tenim la prova: o deixes de comprar, de consumir, de cuinar, de tenir cura dels teus fills, de vestir-te, de conduir el teu cotxe, d’arranjar la teva llar... o, en cas contrari, pagaràs cada vegada més i seràs més incapaç d’estalviar i tirar endavant els teus projectes de vida.

En VOX estem convençuts que a les famílies gironines se’ls estan imposant unes càrregues excessives mentre que als que de veritat contaminen, que estan molt lluny de Girona i d’Espanya, no se’ls està demanant el mateix, si s’apliqués de veritat aquest principi. Els que menys contaminem som els que més paguem, mentre que els que de veritat contaminen, com països com la Xina o Índia, no paguen el que correspon.

Per tot això, com deia al començament, VOX votarà en contra de l’aprovació de les ordenances fiscals, perquè no volem que els impostos i taxes com aquesta carreguin, encara més, la pressió fiscal que ja suporten els veïns, les famílies, empreses i comerços gironins.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents