Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Opinió

Girona

Els contenidors protesten

Contenidors en flames, al barri de Santa Eugènia.

Contenidors en flames, al barri de Santa Eugènia. / Redacció

A Girona s’ha posat de moda cremar contenidors, jo mateix -periodista de raça a la fi- surto cada nit pel meu barri a gravar algun incendi per a enviar-lo al diari. Com que no fallo mai -en són testimonis els lectors-, m’estic convertint a ulls de la policia en sospitós de calar foc al mobiliari urbà per a tenir una exclusiva.

No soc jo el piròman, la realitat és més senzilla. Els gironins, gent sempre afí a qui mana, tenim un alcalde de la CUP, o sigui, de bona família. Ja que la CUP va justificar que es cremessin contenidors per a protestar contra la sentència del procés -fa d’això cinc anys, però els ciutadans no oblidem-, trobem lògic fer el mateix cada vegada que tenim motiu de protesta, és a dir sempre, perquè mai en falten. Si un dia la CUP va considerar que cremar contenidors era resistència legítima contra el que fos, bé pot un honrat ciutadà fer el mateix perquè troba excessiu el que li han cobrat en el bar, ha suspès -injustament al seu entendre- Biologia a 3r d’ESO, no fan a la tele res mitjanament potable, se li ha pastat l’arròs a banda que preparava o l’ha deixat la xicota. Té més sentit incendiar contenidors per a queixar-se que la cervesa no està prou freda -a mi m’agrada gelada-, que fer-ho per una sentència que no ens agrada, el contenidor n’és igual de responsable. Tothom té un o altre motiu de protesta, és a dir que tothom té dret a cremar un contenidor, diria que fins i tot l’obligació, si un és persona amb consciència social. Almenys a Girona, on fa com que governa la CUP, revolucionaris de pro.

Hi ha d’altres formes legítimes de protesta segons la CUP -tallar vies del tren o carreteres, apedregar policies…-, però són més fatigoses, es molt més senzill agafar-la de nit amb un contenidor. L’Ernest ja té un bidó de gasolina i un misto preparats per si els reis no li porten la nova Play, així d’educat en protestes tenim el nen.

Lluc Salellas, alcalde que sol predicar amb l’exemple -fins i tot caça al vol baixa de paternitat per a demostrar-ho-, hauria d’estar orgullós que els seus ciutadans segueixin les petjades revolucionàries de la CUP. L’única cosa que cal és que, quan calin foc al contenidor, aquests revolucionaris cridin «ho tornarem a fer».

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents