Opinió
El 8M i el complex de Ventafocs

La manifestació del 8M de l'any passat. / Marc Martí Font
No volia, de fet, m’hi he intentat resistir perquè, per redundància (i algú també dirà que per ser més pesades que una vaca en braços), pot passar allò que les oïdes s’acabin fent sordes. Però un any més, no falla, tornem a ser a les portes del 8M i, com si ja s’hagués convertit en un temps litúrgic, tornem a entonar la mateixa cançó. És curiós, la lletra pot semblar que cala, fins i tot que té ganxo («només el 19% de les posicions de CEO les ocupen dones» o «el masclisme i l’odi al feminisme s’apoderen del món digital»), però resulta que a ningú se li acaba quedant.
Demà, marees de dones tornaran a omplir els carrers per reclamar una societat lliure de violència masclista i discriminació, però demà passat -i no ho dic per la previsió meteorològica- les reivindicacions tornaran a quedar en paper mullat. I au, dilluns tornem a la vida (la cura dels fills ocupa el 37% de les dones davant del 5,6% dels homes), a casa (un percentatge insultant d’homes no sap quin detergent renta per art de màgia la seva roba), a la feina (els homes cobren de mitjana 430 euros més al mes que les dones) i a la minimització (gairebé quatre de cada deu catalans creu que «algunes dones posen denúncies falses per fer mal a la seva parella»). Tornarem a tenir complex de Ventafocs perquè a les 12 de la nit hem de sortir escopetejades cap a casa (aquí ens faltaria la carrossa, val a dir) perquè més tard ens farà por tornar soles. I sí, molt bé, aprovem permisos menstruals i pintem punts de color lila, enlloc de buscar solucions que serveixin per canviar vides, i no només per tranquil·litzar consciències un cop l’any.
Subscriu-te per seguir llegint
- ¿Se suspèn la final del Mundial 2026 entre Espanya i l’Argentina? Així està la situació
- L’Hospital de Figueres incorpora una tècnica innovadora per realitzar la cirurgia de fimosi d’una forma més precisa i àgil
- Experts en climatització i arquitectes coincideixen: El truc que pot refrescar més casa teva sense gastar ni un euro més
- Vilamalla imposa multes de 3.000 euros cada quinze dies a Primafrio fins que no cessi l'activitat
- Necrològiques del 18 de juliol de 2026
- Alerta als cels europeus: més de 150 aerolínies tenen prohibit entrar a l’espai aeri de la UE
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- Un operatiu policial Kanpai a l’Estartit identifica 65 persones i tramita onze denúncies i actes
