Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Opinió

Girona

Carta d'un lector: "Això no és una reducció: és carregar-se directament el negoci"

L'autor es pregunta si volem "una Rambla plena de botigues de fundes de mòbil i franquícies sense ànima?"

Envia la teva carta

Les terrasses de la Rambla de la Llibertat, en una imatge d'arxiu.

Les terrasses de la Rambla de la Llibertat, en una imatge d'arxiu. / Aniol Resclosa

Terrasses i model de ciutat

Arnau Calonge Faura | Girona


Soc propietari d’un petit bar a Rambla Llibertat, a l’inici de les voltes. Fa més de 20 anys que aquest bar té terrassa i forma part de la vida quotidiana del Barri Vell.

Ara ens trobem que, d’un dia per l’altre, ens redueixen la terrassa de 30 taules a només 6. Un local que no té aforament interior clarament no pot sobreviure amb sis taules. Això no és una reducció: és carregar-se directament el negoci.

Parlem d’un bar familiar on treballen pares i fills, com tants altres negocis petits de Girona que viuen principalment de la terrassa. I em pregunto quin model de ciutat volem. Una Rambla viva, plena de gent passejant, fent el vermut i donant vida al centre històric, o una Rambla plena de botigues de fundes de mòbil i franquícies sense ànima?

Les terrasses formen part de la identitat de Girona i crec sincerament que des de l’Ajuntament de Girona, tant els regidors Lluís Martí i Gemma Geis com una tècnica, haurien de prendre decisions amb la reflexió i el diàleg que una qüestió així es mereix, i no canviant criteris d’un dia per l’altre sense tenir en compte les conseqüències per als petits negocis de la ciutat.

Tracking Pixel Contents