Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Opinió

Girona

Carta d'un lector: "El sistema és tan eficient que, en no detectar ús de la targeta, m'ha premiat amb una penalització"

L'autor, en to irònic, felicita "l'Ajuntament de Girona per la implantació dels contenidors intel·ligents"

Envia la teva carta

Una ciutadana fa ús de la targeta que obre els contenidors intel·ligents de Girona.

Una ciutadana fa ús de la targeta que obre els contenidors intel·ligents de Girona. / Marc Martí

La taxa de residu zero: un èxit de cohesió social a Girona

Martín Casitas Jarillo | Girona


Vull felicitar l’Ajuntament de Girona per la implantació dels contenidors intel·ligents. Com a veí que gairebé no genera residus, em sentia invisible per a l’Administració. Faig el cafè al bar, menjo fora sovint per feina i, a falta d’ordenança, el paper higiènic el llenço al vàter. L’únic rebuig domèstic és el cordill del fuet dels entrepans. Però el sistema és tan eficient que, en no detectar ús de la targeta, m’ha premiat amb una penalització.

Per adaptar-me, he començat a aplicar noves mesures de civisme. Ara demano les sobres del menú en un tàper, encara que sigui només per assegurar una mica d’orgànica a llençar.

També he hagut de reeducar la meva mare. Anava al mercat amb cabàs i comprava producte fresc. Un error, no generava plàstics. Li he recomanat passar-se al supermercat i optar per productes sobreenvasats en safates de porexpan.

L’algoritme és tan sensible que no m’estranyaria que acabés multada una veïna alimentada per sonda nasogàstrica per manca d’orgànica, o que algú en coma acumulés deute per inactivitat recicladora. Una curiosa fusió entre salut i gestió de residus.

El millor, però, és la cohesió social que s’està creant. Les cues davant dels contenidors per passar la targeta s’han convertit en el nou pati de llums de la ciutat.

Proposo fer un pas més en aquesta dinamització comunitària. Ara que s’apropa l’estiu, es podrien reubicar algunes activitats dels centres cívics i organitzar trobades populars al voltant dels contenidors. Amb una bona música i la llum dels lectors de targetes, segur que el teixit veïnal de Girona esdevindrà indestructible.

Tracking Pixel Contents