Opinió
Carta d'un lector: "El sistema és tan eficient que, en no detectar ús de la targeta, m'ha premiat amb una penalització"
L'autor, en to irònic, felicita "l'Ajuntament de Girona per la implantació dels contenidors intel·ligents"
Envia la teva carta

Una ciutadana fa ús de la targeta que obre els contenidors intel·ligents de Girona. / Marc Martí
La taxa de residu zero: un èxit de cohesió social a Girona
Martín Casitas Jarillo | Girona
Vull felicitar l’Ajuntament de Girona per la implantació dels contenidors intel·ligents. Com a veí que gairebé no genera residus, em sentia invisible per a l’Administració. Faig el cafè al bar, menjo fora sovint per feina i, a falta d’ordenança, el paper higiènic el llenço al vàter. L’únic rebuig domèstic és el cordill del fuet dels entrepans. Però el sistema és tan eficient que, en no detectar ús de la targeta, m’ha premiat amb una penalització.
Per adaptar-me, he començat a aplicar noves mesures de civisme. Ara demano les sobres del menú en un tàper, encara que sigui només per assegurar una mica d’orgànica a llençar.
També he hagut de reeducar la meva mare. Anava al mercat amb cabàs i comprava producte fresc. Un error, no generava plàstics. Li he recomanat passar-se al supermercat i optar per productes sobreenvasats en safates de porexpan.
L’algoritme és tan sensible que no m’estranyaria que acabés multada una veïna alimentada per sonda nasogàstrica per manca d’orgànica, o que algú en coma acumulés deute per inactivitat recicladora. Una curiosa fusió entre salut i gestió de residus.
El millor, però, és la cohesió social que s’està creant. Les cues davant dels contenidors per passar la targeta s’han convertit en el nou pati de llums de la ciutat.
Proposo fer un pas més en aquesta dinamització comunitària. Ara que s’apropa l’estiu, es podrien reubicar algunes activitats dels centres cívics i organitzar trobades populars al voltant dels contenidors. Amb una bona música i la llum dels lectors de targetes, segur que el teixit veïnal de Girona esdevindrà indestructible.
- Què se n’ha fet de Berta García, l’alumna que va treure la millor nota a la selectivitat catalana: «El pitjor de la universitat és Rodalies i els mals professors»
- Famílies d’una escola denuncien que els seus fills van trobar insectes a la sopa del menjador
- Mansour Gueye, el senegalès que després d’una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: 'No es pot jutjar ningú pel color de la pell, soc aquí per guanyar-me la vida
- Aquest és el percentatge del sou que els gironins destinen a pagar el lloguer
- Bitàcora, el bar de Palamós amb cuina d'alta qualitat: “Pots venir un dia a fer unes braves i un altre dia a menjar ostres”
- Ingressat greu al Trueta després de caure des de diversos metres a la rampa del pàrquing de l’estació d’autobusos de Lloret
- Necrològiques del 7 de juny de 2026
- Un bar denuncia perjudicis pel rodatge de ‘Tomb Raider’ a Girona i reclama el mateix tracte que altres negocis afectats
