28 de agost de 2019
28.08.2019

Un omeprazol contaminat afecta 17 nadons amb la 'síndrome de l'home llop'

Sanitat ha retirat un medicament que contenia un actiu contra l'alopècia en comptes de l'anunciat

28.08.2019 | 15:35
Un omeprazol contaminat afecta 17 nadons amb la 'síndrome de l'home llop'

Almenys 17 nens de Cantàbria, Andalusia i el País Valencià pateixen hipertricosi -una malaltia que es caracteritza pel creixement de borrissol per tot el cos- per culpa d'un error de l'empresa Farma-Química Sud SL, de Màlaga, que va comercialitzar minoxidil - un fàrmac per a l'alopecia- en lloc d'omeprazol -un protector estomacal-.

Segons han confirmat a Efe fonts del Ministeri de Sanitat, deu dels nens afectats, majoritàriament nadons menors d'un any, són de Cantàbria, quatre d'Andalusia i tres de la Comunitat Valenciana.

El passat juliol l'Agència Efe ja va avançar els primers casos detectats per l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) que va ordenar la retirada de farmàcies i hospitals de més d'una vintena de lots del suposat omeprazol que havien estat fabricats per la farmacèutica índia Smilax Laboratories Limited.

A principis d'agost la Fiscalia de Cantàbria va obrir una investigació per aquests casos d'hipertricosi, una afecció també coneguda com a síndrome de l'«home llop», i va ordenar la pràctica de diligències després de rebre una denúncia pel subministrament a nadons de l'esmentat medicament contra l'alopècia.

Va ser a finals de juliol quan es va conèixer que les famílies de quatre dels nens afectats, tots ells menors d'un any havien presentat una denúncia penal als jutjats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook