10 de gener de 2020
10.01.2020

L'exercici de tota la vida que està de moda i has de fer per perdre pes i calories sense passar gana

Molta gent ho està provant i vivint com un repte constant

10.01.2020 | 19:50
L'exercici de tota la vida que està de moda i has de fer per perdre pes i calories sense passar gana

Les noves tendències en el món de la nutrició adverteixen que portar una vida saludable no només és cosa de fer esport. Amb el pas dels anys i amb una indústria alimentària cada vegada més poderosa i l'augment del sedentarisme i les malalties associades com l'obesitat, s'han modificat les tendències de consum i ara hi ha molta gent que, tal com denuncien els propis nutricionistes, no poden aprimar-se per molt esport que facin. Per això cal deixar de banda el menjar escombraries i començar a ingerir menjar real.

Una vegada que canviïs l'alimentació, llavors sí que has de començar a fer exercici. I el primer pas és començar la casa a poc a poc i pels fonaments. És a dir: no t'enfrontis el primer dia a una mitja marató. Només cal que facis un exercici de tota la vida (i que ara està de moda). És senzill: només cal caminar. Amb fer uns 15.000 passos cada dia n'hi haurà prou.

Cada vegada hi ha més gent que se suma a aquesta moda. I és que és una forma de fer exercici sense que ho notis en excés. De fet per la xarxa circulen diversos reptes virals de "coach" que tracten de millorar la vida dels seus seguidors. En què consisteixen? En què obtinguis un mòbil intel·ligent o amb una polsera d'activitat i expliquis els passos que fas. L'objectiu és que superis els 15.000 cada dia. Si ho aconsegueixes posa una marca al calendari i ves introduint en el teu dia a dia petites accions que et puguin dur a moure't més i a (per tant) cremar més calories.

Tingues en compte que moure't fa que el teu cos s'activi i que cremis més calories. Si fas més de 15.000 passos al dia (o arribes fins i tot als 20.000) pots restar 4.000 calories. Un repte a l'altura d'uns pocs per al qual ja s'han constituït fins a grups (tant de dones com d'homes) que surten per tot Espanya de forma periòdica a caminar junts.

Però aquesta no és a l'única acció que pots fer. Més aviat al contrari. Això de moure't i caminar ha de ser un complement. De fet els estudiosos asseguren que si a això li sumes, per exemple, una renúncia a l'alcohol o als ultraprocessats, els canvis en el teu cos es començaran a notar abans. I és que aquesta és l'última de les claus que transmeten els nutricionistes: perdre pes és una cosa de temps. Has de tenir paciència perquè els resultats no s'aconsegueixen en un moment ni en un minut. Tot esforç té la seva recompensa.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook