El servei d'atenció telefònica llançat per Prensa Ibérica i Clínica Corachan el passat 25 de març està complint una labor social essencial per a centenars de ciutadans que es dirigeixen a ell per a rebre orientació i resoldre els seus dubtes sobre el coronavirus.

Les consultes més freqüents estan relacionades amb la simptomatologia de la malaltia, les mesures de protecció que poden adoptar-se i els circuits que han de seguir-se per a poder realitzar el test del covid-19 per la via privada.

Tinc febre i tos, i vull parlar amb un metge per a valorar si haig d'anar a l'hospital, quant temps haig de romandre aïllat si fa dies que estic amb febre, quants dies han de transcórrer per a considerar que no estic contagiat, una vegada recuperat sóc immune?, estic contagiat i no puc deixar als nens amb ningú com haig d'actuar, vull fer-me la prova puc anar a l'hospital al fet que me la facin?, quines precaucions haig de seguir per a no contagiar-me?

Aquesta és només una mínima mostra de la mena de preguntes que els ciutadans dirigeixen per telèfon a l'equip d'especialistes mèdics del Campus Corachan. En les dues últimes setmanes estan informant sobre infinitat d'aspectes que van des de les vies de transmissió i el període d'incubació fins a dubtes sobre el tractament mèdic, passant per qüestions de protecció sobre l'ús de les màscares o les precaucions en la rentada de la roba.

Aquest servei telefònic solidari està disponible, de dilluns a divendres, de 9.00 a 21.00 hores, mitjançant el número de telèfon 93 553 05 13.

El projecte respon a l'esperit de compromís social i servei públic amb què Premsa Ibèrica i Clínica Corachan desitgen ajudar a la població en plena emergència sanitària pel coronavirus. Totes dues empreses han posat en marxa a més un consultoria de psicologia per a atendre els ciutadans de manera gratuïta amb professionals col·legiats a través del portal Buscandorespuestas.com.