L'Organització Mundial de la Salut (OMS) va iniciar aquest dimarts una campanya que durarà un any en la qual reptarà a 100 milions de persones de tot el món a intentar deixar de fumar amb l'ajuda de WhatsApp i altres eines digitals.

La campanya, centrada especialment en països que mantenen un alt nombre de fumadors (els EUA, Mèxic, la Xina, el Brasil o Alemanya, entre altres) promocionarà la creació a les xarxes socials de comunitats de persones que estan deixant l'hàbit del tabac, perquè es donin suport mútuament en aquest repte i comparteixin informació. També busca augmentar l'accés a serveis d'ajuda per deixar de fumar i "conscienciar sobre les tàctiques usades per les empreses tabaqueres", va assenyalar l'OMS en un comunicat.

En la campanya participen al costat de WhatsApp altres multinacionals com Google, Amazon, Facebook o Johnson & Johnson, entre altres.

En el món uns 780 milions de persones diuen que volen deixar de fumar, però només un 30 per cent d'elles tenen accés a les eines que poden ajudar-los a aconseguir-ho, subratlla l'OMS, que espera a través d'aquesta campanya augmentar la disponibilitat d'aquestes eines.

La pandèmia de COVID-19, una malaltia que pot ser més greu per a fumadors amb malalties respiratòries cròniques, ha augmentat segons l'OMS el nombre de persones interessades a abandonar aquest hàbit. "Fumar mata a vuit milions de persones a l'any, però si els fumadors encara necessiten més raons per deixar aquest hàbit, la pandèmia ha estat un veritable incentiu", va assenyalar en el llançament de la campanya el director general de l'OMS. Tedros Adhanom Ghebreyesus.