Mai mengis aquests aliments abans d'anar-te'n a dormir: així influeixen en el teu cos

Els experts en nutrició no han dubtat a pronunciar-se

Mai mengis aquests aliments abans d'anar-te'n a dormir: així influeixen en el teu cos

Mai mengis aquests aliments abans d'anar-te'n a dormir: així influeixen en el teu cos / Pexels

Sempre s'ha dit que és important esmorzar com un rei, menjar com un príncep i sopar com un captaire i la veritat és que sopar els aliments correctes pot fer la diferència entre tenir un somni millor.

És per això que hi ha certs aliments que fan que tinguem una digestió molt més feixuga i que no ens permetin tenir un bon descans.

Rebeca Flores, especialista a l'Escola de Nutrició i Dietètica de la Universitat Andrés Bello de Xile, i Karla Henríquez, metge que a més compta amb un màster en Medicina Estètica i Antienvelliment per la Universitat Complutense de Madrid; ens ensenya una sèrie d'aliments que cal evitar a l'hora de sopar.

Rebeca Flores, aconsella deixar de banda aquests aliments:

  • Fongs: alt contingut en fibra i difícils de pair.
  • Api: propietats diürètiques que poden interrompre el son.
  • Cafè, xocolata i begudes ensucrades: estimulants que dificulten el descans.
  • Formatge: alta quantitat de greix animal.
  • Enciam: pot causar inflamació intestinal i gasos.

Karla Henríquez, per la seva banda, esmenta el següent:

  • Pasta: carbohidrats que contribueixen a laugment de pes.
  • Formatge dur i postres lactis: alts en calories i causen pesadesa estomacal.
  • Carn vermella i embotits: afecten negativament la durada i qualitat del son.
  • Menjar ultraprocessat: alt en calories i difícil de pair.
  • Begudes amb cafeïna: interfereixen en el ritme cardíac i en dificulten el descans.

A més, recorden que per poder baixar de pes és fonamental controlar la quantitat d'aliments que consumim, però també l'hora que ens alimentem.