El grup municipal d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Blanes va denunciar ahir la manca de transparència de la Generalitat sobre l'ampliació de la C-32 fins a Lloret que dilluns va aprovar el govern català, amb una previsió d'inversió de 65 milions per a la carretera entre Lloret i Blanes així com amb la mateixa connexió amb la C-32.

El passat setembre, el Conseller Santi Vila va anunciar la represa del projecte d'ampliació de l'autopista, anunciant que es rebaixava el pressupost de 100 a 60 milions d'euros. La primera setmana d'octubre, ICV-EUiA es va reunir amb SOS Lloret, Pinya de Rosa i l'entitat mediambiental S'Agulla per treballar de nou al voltant de l'autopista amb l'objectiu d'aturar el projecte, i es va adreçar, a través d'una petició de documentació de l'exconseller de Medi Ambient d'ICV Salvador Milà al Govern el projecte de l'autopista.

Segons van explicar ahir els ecosocialistes de Blanes en un comunicat, dos mesos després, el divendres 20 de desembre, "el regidor blanenc Víctor Catalan i el diputat Salvador Milà, acompanyats d'un membre de l'entitat Pinya de Rosa, van poder accedir al projecte del Carril Bus de Blanes a Lloret, però veient negat l'accés al projecte de l'autopista".

"Ningú ha vist el projecte"

Prossegueixen argumentant que "casualment, 3 dies després, el Govern de la Generalitat ha aprovat un acord amb les concessionàries que inclou una inversió de 65 milions, la més gran de totes, per al projecte d'ampliació de l'autopista". Així, ICV-EUiA va denunciar "l'obscurantisme al voltant del projecte de l'ampliació que ha variat de 100 a 60-65 milions i que ningú ha pogut veure encara tot i les reiterades peticions d'accedir al projecte, i que serveixi de canvi de cartes entre el Govern i Abertis per acabar ampliant la concessió de l'autopista a canvi de destruir els darrers paratges naturals de Blanes i Lloret".

Segons el regidor de Blanes, Victor Catalan, "Més del 70% de la mobilitat de la carretera Gi-682 és entre Blanes i Lloret. Ningú dels dos municipis farà 13 km per aquesta ampliació de l'autopista perquè sempre sortirà més a compte anar per la carretera actual fent 5 km, i no més del doble", va declarar ahir.

Tot i això, la coalició ecosocalista va voler anunciar que ja estan en contacte amb més entitats de Blanes i Lloret i que actualment es treballa en un front ampli d'entitats dels dos municipis de la Selva Marítima per plantar cara a l'ampliació de l'autopista.