I CV de Blanes s'ha posat al davant dels qui no volen que la C-32 es perllongui fins a Lloret. Amb arguments ecologistes i ambientalistes de pes. També, amb algun de més fràgil, com dir que la gent seguirà anant d'una vila a l'altra fent els cinc quilòmetres que les separen per la Gi-682 (carretera Accés Costa Brava) abans que fer-ne tretze i pagar peatge pel futur nou tram. Els col·lapses de l'estiu i caps de setmana de bon temps no els provoquem majoritàriament lloretencs i blanencs. Els col·lapses els provoquen majoritàriament vehicles provinents de Barcelona i el seu ?cinturó. A menys que vagin per ?l'AP-7 fins a Maçanet, no tenen cap altra opció que passar pel coll d'ampolla que representa la blanenca rotonda "dels focs artificials".

D'una banda, deixar les coses com estan suposa un greuge enorme, sobretot per als que viuen (vivim) a prop i han de fer desplaçaments (feina, família, hospitals, etc) entre les dues viles. De l'altra, apostar, només, per perllongar la C-32 suposa, com bé apunta ICV, malmetre paratges naturals boscosos, dels quals no anem precisament sobrats.

Tot plegat, em recorda, salvant distància i un bon tros de mar, la recurrent polèmica que tenen a Menorca amb la nacional que comunica Maó i Ciutadella. Allà, exceptuant el mes d'agost i alguns cap de setmana, el trànsit és fluid durant la major part de l'any. A qui li interessa, doncs, convertir la carretera en autopista o autovia? A alguna constructora àvida d'augmentar beneficis? A algun polític "finançat" per la constructora? A un parell de dotzenes de "vips" (?) amb casa o negocis a l'illa que, amb prou feines hi sojornen (durant el mes d'agost) vint o trenta dies l'any?

Penso que hi ha altres solucions amb menys impacte que el que suposa perllongar la C-32. Són més respectuoses amb el territori i amb la majoria de la gent que hi vivim sempre. Segurament, també, menys lucratives pels interessos d'una minoria de polítics i algunes constructores.

Perquè no em puguin titllar de criticar sense aportar alternatives, aquí en deixo apuntades algunes de les que han estat postulades: prolongació de rodalies fins a Lloret, connexió de l'estació de Renfe de Blanes i Lloret amb vehicles de tracció elèctrica (tramvia, tròlei, metro, etc), desdoblament de l'actual Gi-682 en dos carrils per banda i, en el pitjor dels casos, connectar l'actual final de la C-32 i Lloret amb una carretera comarcal, pública i amb molt menys impacte ambiental que el que suposa fer una autopista.