13 de juny de 2014
13.06.2014

Nora va gestionar 37.000 tones de residus de la Selva el 2013

L'empresa mixta del Consell Comarcal presenta el balanç anual i un Pla Estratègic fins al 2020

13.06.2014 | 00:00
Un moment de la presentació del balanç anual de Nora, ahir a Blanes.

Nora, l'empresa mixta del Consell Comarcal que dóna servei a 22 dels 26 municipis de la Selva, va gestionar l'any passat un total de 37.000 tones de residus (un 0,64 menys respecte el 2012), de les quals 24.000 corresponen a "resta" (deixalles que s'envien directament a l'abocador), 6.000 d'envasos de paper i vidre, 4.000 de fracció orgànica i 3.000 de residus diversos recollits en deixalleries.
Aquestes són algunes de les xifres que es van donar a conèixer ahir durant la presentació del balanç anual en un acte a Blanes que va comptar amb la presència del president del Consell, Salvador Balliu, l'alcalde de Blanes, Josep Marigó, el conseller comarcal de residus, Josep Roquet, i la gerent de Nora, Montserrat Bosch. Des del 2009, quan es va crear l'empresa, els serveis que ofereixen han passat de 46 a 99 i destaca que la generació de residus per habitant ha baixat un 10% entre 2011 i 2012.
El principal augment en la recollida ha estat de la deixalleria i la mòbil (10%), seguit de la fracció de resta (8%) i orgànica (7%), sobretot per la incorporació d'Amer i Massanes, mentre que ha baixat la recollida d'envasos lleugers (-6%) o paper (-9%), entre altres.
Durant l'any 2013, Nora va ampliar funcions al servei de compostatge, ampliar les campanyes de comunicació, la informació al comerç, la col·laboració amb les inspeccions que fa el Consell o la gestió directa de la planta de compostatge. Entre altres, Nora va introduir 210 nous contenidors de recollida selectiva o una nova deixalleria mòbil i va millorar les bases de Santa Coloma i Blanes.
Durant la presentació, Balliu va destacar que les inversions han repercutit en un "millor servei pels ciutadans" i va dir que "som ambiciosos i volem anar a més". Marigó va destacar que Nora és una empresa "eficient, ben gestionada i transparent" en la qual "ens hem d'emmirallar com a model de gestió" i això "dona tranquil·litat en uns moments on tot està en qüestió" i va subratllar la qualitat de les instal·lacions, dels vehicles, serveis i professionals.
Després de l'explicació de les xifres per part de Roquet, la gerent va presentar el pla estratègic fins al 2020. Els objectius són assolir uns millors nivells de reciclatge, sobretot en l'àmbit comercial i evitant les "penalitzacions" que suposen els encara alts índexs de residus "resta". Aposten per establir nous canals de comunicació, generar sinergies entre els agents implicats i, en un objectiu ambiciós, fer que el 2020 s'arribi al 60% a separar el 60% dels residus que es generin.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook